مطبوعات رژيم صهيونيستي گزارش دادند نخست وزير اين رژيم قصد دارد در زمان مذاکرات سازش با فلسطينيان شهرک سازي را در سرزمين هاي اشغالي فلسطين محدود کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ،‌ روزنامه اسرائيلي هاآرتص در شماره روز جمعه خود نوشت بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در ديدار با جان کري وزير امور خارجه آمريکا به وي قول داده است در مدت شش تا نه ماه مذاکره که قرار است ميان اسرائيل و فلسطينيان صورت گيرد، ساخت و ساز خانه هاي جديد را در شهرک هاي صهيونيست نشين در کرانه باختري رود اردن به يک هزار واحد مسکوني محدود کند. 
به نوشته اين روزنامه، بنيامين نتانياهو قرار است روز شنبه طرحهاي جديدي براي مناقصه ساخت و ساز خانه هاي جديد در شهرکهاي يهودي نشين در کرانه باختري رود اردن منتشر کند. وي همچنين قرار است آزادي 82 زنداني فلسطيني را در روز يکشنبه اعلام کند. 
جنبش صلح طلب اسرائيلي موسوم به " اکنون صلح "که روند ساخت و ساز شهرکهاي صهيونيست نشين را در کرانه باختري رود اردن دنبال مي کند، اعلام کرد حدود دو هزار خانه جديد در سال 2012 در شهرک هاي کرانه باختري رود اردن ساخته شد و طرحهاي ساخت شش هزار و 676 واحد مسکوني جديد در کميته هاي برنامه ريزي اسرائيل در دست بررسي است.
انتظار مي رود مذاکرات صلح ميان اسرائيل و تشکيلات خودگردان فلسطين هفته آينده در واشنگتن از سر گرفته شود. اين مذاکرات سه سال پيش به علت سماجت اسرائيل در توسعه شهرکهاي صهيونيست نشين در کرانه باختري رود اردن، متوقف شد. فلسطينيان توقف کامل شهرک سازي را در کرانه باختري رود اردن، شرط از سرگيري مذاکرات صلح با اسرائيل مي دانند. آنها همچنين خواستار آن هستند که اسرائيل زندانيان فلسطيني را آزاد کند و مرزهاي سال 1967 را نيز به عنوان مبناي مذاکرات بپذيرد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار