امام جمعه بروجرد گفت: نماز جمعه سنگر پاسداری از مرزهای اعتقادی و تقویت باورهای دینی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام والمسلمین ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین جمعه به امامت مرحوم ایت الله طالقانی در سال 58 افزود: نماز جمعه در اسلام اهمیت فوق العاده ای دارد و به لحاظ ویژگیها، آثار و برکات همواره مورد تاکید اسلام و اولیای اسلامی بوده است.
وی اضافه کرد: نمازجمعه از نظر سیاسی اجتماعی بزرگترین کنگره هفتگی اسلام و مسلمانان است و پیامبر اسلام (ص) نیز نماز جمعه را حج افرادی دانسته که نمی توانند به حج بروند.
وی نقش نماز جمعه در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را مهم دانست و گفت: 34 سال است که توطئه های دشمنان از طریق تریبون نماز جمعه و نمازگزاران خنثی می شود.
امام جمعه بروجرد همچنین گفت: نماز جمعه نمایش وحدت و اتحاد امت اسلامی است و تریبون نماز جمعه تریبون وحدت و امام جمعه منادی اتحاد و انسجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن لیالی قدر اشاره کرد و گفت: ماه پر ارزش و با فضیلت رمضان که از نیمه می گذرد سایه پر فیض لیالی قدر بر مومنان گسترده می شود و اوج ماه رمضان، لیالی قدر است که رحمت بی انتهای الهی همه را در بر می گیرد.
وی شب قدر را شب آمرزش گناهان، توبه و راضی کردن خدا از انسان دانست و افزود: سعی کنیم از نفحات قدسی که در این شبانه روز به همگان می وزد بیشترین بهره را ببریم.
به گفته وی شبهای آینده متعلق به بزرگ مردی است که عدالت، فتوت، مردانگی و شجاعت و ایمان از او آبرو گرفت و سنگ صبور اسلام و یاور محرومان و یتیمان بود و همواره مورد آماج شایعات و تهمتها از سوی خوارج و ستمگران بود.
وی افزود: ستمهایی که به این امام مظلوم کردند از شمارش خارج است و انقدر خون به دل علی (ع) کردند که از دنیا سیر شده بود و وقتی ضربت به فرق سرشان خود فریاد فزت و رب العکبه را سر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن اخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس اشاره کرد و افزود: این روز یادگار امام راحل(ره) روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین و همه مظلومین عالم و اعلام تنفر و انزجار از صهیونیستهای اشغالگر است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی روز قدر را روز قدرت نمایی اسلام، حمایت از آرمان فلسطین و آزاد سازی قدس شریف دانست و افزود: در همه کشورهای اسلامی مسلمانان در آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی می کنند و از ملت و آرمانهای فلسطین حمایت می کنند و در ایران که پرچمدار این نهضت مقدس است باید مراسمی باشکوهتر برگزار شود./س

برچسب ها: اعتقادی ، پاسداری ، باورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.