"عضو هيئت علمي دانشکده علوم سياسي تهران مرکز" گفت: حزب‌الله یکی از پایه‌های دموکراسی و جزو بدنه سياسي لبنان است و هرگونه تهديد آن موجب لغزش يکي از چند پايه اصلي و عدم هماهنگي دموکراسي در اين کشور شده و هرج و مرج داخلي در جامعه لبنان را به دنبال دارد.

علي مرتضويان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ضمن انتقاد از تصميم اتحاديه اروپا مبني بر قرار دادن نام حزب‌الله در ليست تروريست‌ بين‌المللي اظهارداشت: اثرگذاري حزب‌الله لبنان بر پيروزي‌هاي سوريه و خط مقاومت اتحاديه اروپا را بر آن داشت تا تحت تأثير رژیم صهیونیستی چنين تصميمي را بگيرد.

وي با تاکيد براينکه کشورهای غربی حزب‌الله را عامل انهدام پايگاه‌هاي تروريستي در سوريه و حمايت مردم از دولت بشار اسد مي‌دانند، تصريح کرد: حزب الله لبنان به عنوان يکي از احزاب پذيرفته شده و قانوني در لبنان مطرح است و چنين تصميمي به صلاح لبنان نخواهد بود.

اين کارشناس سياسي با تاکيد بر اينکه اين تصميم از سوي اتحاديه اروپا شتاب‌زده و غيرعقلاني است و مسلما پيامدهايي را براي کشور لبنان درپي خواهد داشت، افزود: کشور لبنان متشکل از قوميت‌هاي مختلف و داراي يک نوع دمکراسي به نام انجمني است که با توافق روساي قوميت‌ها و گروه‌هاي ذي‌نفوذ شکل گرفته است.

عضو هيئت علمي دانشکده علوم سياسي تهران مرکز، پايه‌هاي دموکراسي انجمنی لبنان را در صورت کنار کشيدن يکي از ارکان آن بي‌ثبات خواند و خاطرنشان کرد: حزب‌الله یکی از پایه‌های دموکراسی و جزو بدنه سياسي لبنان است و هرگونه تهديد آن موجب لغزش يکي از چند پايه اصلي و عدم هماهنگي دموکراسي در اين کشور شده و هرج و مرج داخلي در جامعه لبنان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، اروپا ، اسراییل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار