مراسم رژه نظامي ارتش کره شمالي به مناسبت شصتمين سالگرد پايان جنگ دو کره امروز شنبه در خيابانهاي پيونگ يانگ پايتخت ، با شرکت کيم جونگ - اون رهبر کره شمالي برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، هزاران سرباز و  مردمي که براي تماشاي رژه در  ميدان کيم ايل سونگ تجمع کرده بودند ، هنگامي که رهبر جوان کره شمالي براي ديدن سان از رژه نظامي در محل مخصوص حاضر شد، با سردادن شعارهايي حمايت خود را از وي اعلام کردند . تصاويري بزرگ از پدر و پدر بزرگ کيم در اين ميدان نصب شده بود. 


ناظران جزييات  اين رژه را که به مناسبت شصتمين سالگرد پايان جنگ دو کره در 27 ژوييه سال 1953 برگزار شده بود ، به منظور يافتن هر گونه شواهدي دال بر پيشرفت هاي ملموس کره شمالي در بخش برنامه موشکهاي بالستيک زير نظر داشتند . 

کره شمالي در ماه دسامبر يک موشک دوربرد را با موفقيت پرتاب کرد و سومين آزمايش هسته اي خود را در ماه فوريه انجام داد . هر دوي اين اقدامات تحريم هاي سازمان ملل را به دنبال داشت و تنش هاي نظامي در شبه جزيره کره را به مرحله خطرناکي رساند که تا چندين ماه به طول انجاميد . 

چو ريونگ - هائه بلندپايه ترين فرمانده ارتش طي سخناني در اين مراسم با اشاره به خدمات کيم ايل سونگ و فرزندش کيم جونگ ايل در پيشرفت کشور اعلام کرد براي کره شمالي در حال حاضر برقراري فضاي امن و مسالمت آميز به منظور دستيابي به پيشرفت هاي اقتصادي و بهبود سطح معيشت مردم از هر چيز ديگر مهمتر است ولي در عين حال کره شمالي آماده است براي دفاع از کشور در برابر تهديدات خارجي هر لحظه وارد جنگ شود .  

لي يوانچائو معاون رئيس جمهور چين در اين مراسم در کنار رهبر کره شمالي حضور داشت . 


روابط چين و کره شمالي که مائو تسه تونگ از آن به مثابه "‌لب و دندان"‌ ياد کرده است ، بسيار دوستانه است. ولي طي ساليان اخير شکوفايي اقتصادي چين موجب شده است پکن از مواضع ايدئولوژيک رژيم کيم قدري فاصله بگيرد . 

از زمان به قدرت رسيدن کيم جونگ - اون، لي بلندپايه ترين مقام چيني است که به پيونگ يانگ سفر کرده است .

وي در طول اقامت در پيونگ يانگ در ديدار با مقامات کره شمالي بر تلاشهاي پکن براي ازسرگيري مذاکرات خلع سلاح در شبه جزيره کره تاکيد کرد . 



برچسب ها: رژه ، کره شمالی ، سالگرد ، جنگ ، دو کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار