گروههای حامی حریم خصوصی در آلمان اعلام کردند روز شنبه در اعتراض به جاسوسی آمریکا در بیش از 30 شهر این کشور تظاهرات اعتراض آمیز برگزار خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگـزاری آلمان، آلمان صاحب یکی از سختگیرانه ترین قوانین حمایت از حریم خصوصی در دنیا است.

انتشار گزارشهایی درباره همکاری آژانسهای جاسوسی آلمان با برنامه های جاسوسی آمریکا، دولت این کشور را تحت فشار قرار داده است تا میزان این همکاری ها را به اطلاع عموم برساند.

گروههای حامی حریم خصوصی از جمله "حزب دزد دریایی" و "جنبش اشغال" با تشکیل ائتلافی اعلام کردند شعار معترضان در راهپیمایی های روز شنبه "نظارت بر ما را متوقف کنید" خواهد بود. این گروهها اعلام کردند حریم خصوصی ارتباطات از حقوق بشر شمرده می شود.

سازمان دهندگان این اعتراضات اعلام کردند بر اساس پیش بینی های انجام شده بیش از پنج هزار نفر در راهپیمایی های شهر فرانکفورت شرکت خواهند کرد.

"ادوارد اسنودن" افشاگر اسرار جاسوسی آمریکا پیشتر طی ماه کنونی در گفتگوی خود با مطبوعات آلمان اعلام کرد «سرویس اطلاعات فدرال» این کشور موسوم به «بی ان دی» با برنامه های جمع آوری اطلاعات «آژانس امنیت ملی آمریکا» موسوم به «پریزم» همکاری داشته است.



آخرین اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار