قطر که معمولا به دلیل حمایت از کسانی که قدرت را در تونس در اختیار دارند با انتقاد مخالفان این کشور مواجه است، روز جمعه ترور محمد براهمی از نمانیدگان مخالفان تونسی را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ دولت قطر در بیانیه ای خاطر نشان کرد:«این عمل شنیع با هدف بی ثبات کردن تونس، صدمه زدن به وحدت و اتحاد مردم و مانع تراشی در طرح ملی انتقال دموکراتیک در تونس است. قطر به ظرفیت مردم و دولت تونس برای غلبه بر عواقب این اقدام اطمینان دارد.» براهمی روز پنجشنبه مقابل خانه اش به ضرب گلوله کشته شد.

ششم فوریه نیز شکری بلعید دیگر مخالف تونسی در شرایط مشابهی کشته شد. مخالفان تونسی در هر دو مورد اسلامگرایان النهضه حاکم بر این کشور را عامل این دو قتل می دانند که موجب برگزاری تظاهرات گشترده در تونس شده است.

مجلس ملی موسسان تونس تا کنون موفق به تصویب قانون اساسی جدید این کشور نشده است. این اقدام در حقیقت مرحله مورد نیاز برای تعیین تاریخ انتخابات عمومی در این کشور است. انتخاباتی که در آن گروه های سیاسی به ویژه مخالفان امیدوارند قدرت را از اسلامگرایان که پیروز انتخابات 2011 بودند،‌ بازپس گیرند.

برچسب ها: قطر ، ترور ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار