ژنرال جوزف هوار، فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمریکا و کلنل لاورنس ویلکرسون، فرمانده سابق ستاد مشترک آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور خواستار تعلیق تصویب طرح تحریم های جدید علیه کشورمان تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا؛ مشروح نامه این دو ژنرال آمریکایی چنین است:کنگره آمریکا‌ قصد تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران قبل از آغاز تعطیلات تابستانی را دارد. تصویب چنین طرحی در استراتژی آمریکا نسبت به ایران، غیر‌مسئولانه و غیر‌سازنده ‌است.
تصویب این طرح در کنگره،  قبل از شروع به کار روحانی، یک پیام اشتباه به تهران خواهد فرستاد. در واقع این پیام به ایران مخابره می‌شود که آمریکا خواستار مذاکره نیست .
با فرض اینکه کنگره پس از تنفیذ روحانی اقدام به تصویب تحریم‌های جدید نمی‌کند، انتظار می‌رود مذاکرات ایران با گروه 1+5  از سرگرفته شود. همچنین این اقدام به حرکت به سمت مذاکرات حساس دوجانبه کمک خواهد کرد. اعمال تحریم‌های جدید قبل از احتمال برگزاری مذاکرات حساس دوجانبه تنها یک معنا دارد و آن جلوگیری از برگزاری مذاکرات است. در چنین شرایطی، تصویب تحریم‌ها آخرین کاری است که کنگره باید انجام دهد. 
اعضای کنگره مخاطرات را درک می‌کنند، اما بسیاری از آنها تحت فشار‌های سیاسی قرار دارند. با این حال، در بین مردم آمریکا حمایت محدودی از یک ماجراجویی نظامی جدید در خاورمیانه وجود دارد. با درک این واقعیت بود که 131 عضو کنگره به اوباما نامه ای فرستادند و خواستار اتخاذ دیپلماسی در ارتباط با ایران شدند.
 تصویب تحریم های جدید این فرصت مهم را از آمریکا برای حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران سلب خواهد کرد.
 
 
 
 
 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار