سيگار كشيدن سبب كاهش قدرت ارتجاعي، خشكي و پيري زودرس پوست مي شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ ازمسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي  با اشاره به اين كه تاثير سيگار روي پوست از دو طريق اتفاق مي افتد،‌ اظهار داشت:‌ مصرف سيگار سبب پخش شدن مواد شيميايي مضر در محيط، خشكي سطح پوست، خارش و نهايتا اثر تخريبي بر پوست مي شود.

مهندس خديجه محصلي افزود: سيگار با انقباض عروق خوني منجر به كاهش جريان خون در بافت ها از جمله پوست شده و سبب كمبود اكسيژن و مواد مغذي اساسي پوست مي شود همچنين طبق يافته هاي موجود، ‌سيگار سبب كاهش ذخيره ويتامين A در بدن شده و اين ويتامين نقش محافظت پوست در برابر عوارض مخرب موجود در سيگار را به عهده دارد.

وي تصريح كرد: در حين سيگار كشيدن، دهان فرد سيگاري جمع شده و منجر به ايجاد چين و چروك هاي اطراف دهان واطراف چشم ها مي شود.

به گفته مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات، آويزان شدن پوست، تغيير رنگ پوست، خاكستري شدن رنگ موها، نازك شدن صفحه ناخن، ضخيم شدن ناخن و گود افتادگي گونه و كاسه چشم از تاثيرات سيگار بر روي پوست،‌ مو و ناخن است.

محصلي با اشاره به اين كه سيگار عامل خطر مهمي براي ايجاد بيماري برگر است،‌ گفت:‌ در اين بيماري با ايجاد تصلب شرايين، شريان ها و وريدهاي كوچك مسدود شده و منجر به ايجاد زخم هاي پوستي در انگشتان پا مي شود و انسداد عروق ايجاد شده با پيشرفت بيماري، منتهي به انتخاب ناگزير درمان قطع پا براي ادامه حيات مي شود.

برچسب ها: سیگار ، خون ، اکسیژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.