استاد حوزه علمیه قم گفت: احسان به ایتام فقط از نظر مادی نیست، بلکه محبت به آنها و شاد کردن دل آن ها از مصادیق اکرام آن هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد ضمن گرامی داشت هفته اکرام ایتام، اظهار داشت: محبت و تکریم به ایتام یکی از مهم ترین وظایف مسلمانان است که خدواند متعال در قرآن مجید به آن تاکید بسیاری داشته است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص اکرام ایتام، گفت: در این آیات تصریح شده که به یتیم احسان کنید و غیر از اقدام خیر، نزدیک اموال آن ها نشوید.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شایسته است در ماه مبارک رمضان از فقرا و ایتام پذیرایی کرد، خاطرنشان کرد: کسانی که توانایی تهیه ضیافت افطاری برای ایتام را دارند از این اقدام خیر و با فضیلت اخروی غافل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که ائمه معصومین(ع) از نخستین کسانی بودند که سنت نیک و پسندیده اکرام ایتام را پایه گذاری کردند، ابراز داشت: مشهور است حضرت علی(ع) در تاریکی های شب به ایتام و مستمندان به طور پنهانی کمک می کرد.

وی با اشاره به اکرام ایتام از سوی امام سجاد(ع) پس از واقعه حره در مدینه، تصریح کرد: سیدالساجدین(ع) هنگامی که از دنیا رفتند اثرات و کبودی های آذوقه‌هایی که برای ایتام به دوش می کشیدند، بر بازو و بدنشان نقش بسته بود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان نسبت به دیگر ایام سال از پاداش بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: احسان به ایتام فقط از نظر مادی نیست بلکه محبت و شاد کردن دل آن ها از مصادیق اکرام به آن ها است./س

برچسب ها: قم ، محبت ، مهربانی ، مصادیق ، اکرام ، ایتام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.