اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای خبری اعلام کرده است که آمریکا با هدف افزایش قدرت امپریالیستی خود می خواهد در تمام دنیا جنگ برپا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، مورالس در خوصوص جنگ‌های اتقاق افتاده در جهان گفت: مقامات آمریکایی پس از جنگ سرد (1991_1947) تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا احاطه خود بر مناطق دارای منابع طبیعی بیشمار را افزایش دهند؛ همچنین این کشور سعی کرد تا بر مناطقی که رهبران آن‌ها با استراتژی‌های آن‌ها مخالف بودند، مسلط شود. مقصود این کشور امپریالیست دست‌یافتن به استراتژی‌های سیاسی‌خود می باشد و برای دست‌یابی به این مقصود تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا صلح و آرامش کشورهای دیگر را از بین ببرد و در این کشورها کودتا برپا کنند. 
رئیس جمهور بولیوی در ادامه افزود: این کشور در موارد دیگر برای دستیابی به اهداف خود دیگر کشورها را تروریست می خواند و از این طریق به بهانه دفاع از حقوق بشر می خواهد در این کشورها دخالت کند و توسط این دخالت‌ها بر این کشور مسلط شود و منافع خود را تامین کند. 
وی به جنگ‌های آمریکا در افغانستان که به بهانه مبارزه با طالبان و همچنین مبارزه با دیکتاتوری های صدام حسین در عراق رخ داده بودند، اشاره کرد. 
او همچنن خاطر نشان کرد که در آمریکای لاتین نیز شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مقامات آمریکایی می خواهند در امور داخلی برخی از کشورهای این منطقه دخالت کنند و از این طریق بر منطقه ما حاکمیت پیدا کنند. 
رئیس جمهور بومی بولیوی اظهار داشت: در حال حاضر آمریکای لاتین از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی تهدیدی جدی برای آمریکا به‌شمار می‌رود، تنها به این علت که این منطقه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا اتحاد و انسجام در منطقه را روز به روز افزایش دهد. 
وی در انتهای اظهاراتش خاطر نشان کرد که آمریکای لاتین حیات خلوت هیچ کشوری نیست و در آینده نیز نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار