رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای گرفتن امضای میزبانی از وزیران نیاز است تا فدراسیون یک واسطه با دولت داشته باشد و همچنان پیگیر این قضیه هستیم.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، علی کفاشیان در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: بعد از صعود به جام جهانی فعالیت های فدراسیون فوتبال نظم خوبی پیدا کرده است و استرس ها کم شده و خوشبختانه روزهای خوبی در فوتبال داریم.

رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان افزود:یکی از عواملی که در رشد فوتبال تاثیرگذار خواهد بود گرفتن میزبانی است. تمام کشورهایی که شرایط میزبانی را دارند از طریق بالاترین مقام مسئول و رئیس‌ جمهورشان مذاکره می‌کنند تا میزبانی را بگیرند. مسئولان دولت ما هم می‌گویند گرفتن میزبانی خوب است اما برای اجرای کار امضا نمی‌کنند.



وی تصریح کرد: یادم است که ما 4 سال پیش برای گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال تقاضا کردیم و فقط با تایلند رقابت داشتیم اما در پایان فقط یک امضا گرفتیم و تایلند هم با جمع کردن نصف امضاها به میزبانی رسید.

درخواست تمدید زمان را به دبیر کل AFC فرستاده ایم

کفاشیان ادامه داد:برای گرفتن امضای میزبانی باید کسی رابط ما با دولت باشد.حدود 4 تا 5 روز دیگر برای جمع‌آوری امضاها زمان داریم. هم‌چنین توصیه‌ای از دولت منتخب شده تا زمانی از
AFC بگیریم. من هم طي صحبتی که با دبیرکل AFC داشتم که این زمان را تمدید کند و وی قول داد تا این فرصت را به ما بدهد.

وی افزود: همین میزبانی ها می تواند به رشد فوتبال در بخش سخت افزاری کمک کند. ما 4 باشگاه داریم که در لیگ آسیا هستند و خود را مجاب کردند تا به عواملی همچون نور ورزشگاه- ورودی سکوها و ...رسیدگی کنند.

کفاشیان تاکید کرد: ما تهران- خراسان- تبریز و اصفهان را برای میزبانی در نظر گرفته ایم که اگر این امتیاز به ما برسد بودجه خاص و بازسازی باید در نظر گرفته شود.



وی در خصوص پاداش به ملی پوشان عنوان کرد: همه بازیکنان از جمله رحمتی و عقیلی در تیم ملی زحمت کشیده بودند که تعداد چنین بازیکنانی کم نیست.افرادی مثل دژاگه که قبلا بودند و بعدتر بنا به دلایلی در تیم حضور نداشتند و طبق مقررات پاداش به آنها صورت نگرفت.

رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان در خصوص بازی نمادین ملی پوشان بیان کرد: هم بازیکنان جام جهانی 1998 فرانسه و هم بازیکنان فعلی تیم ملی بسیار شایسته و با لیاقت بودند.انتقاداتی به بازی نمادین بین آنها وارد شد که معتقدم این دیدار به هر شکل برگزار میشد با انتقاداتی همراه بود.

وی ادامه داد: از ساعت مچی که برای تقدیر به آنها داده شد بی خبرم چرا که توسط اسپانسر تامین شده بود.



کی روش نمی خواهد تیمش زنگ تفریح جام جهانی باشد

کفاشیان تصریح کرد: کی‌روش عادت دارد که همیشه زودتر به جایی که قرار است اردو داشته باشیم برود و شرایط را فراهم کند. به همین دلیل به برزیل رفت اما قبل از ایران 29 کشور دیگر از برزیل دیدن کرده بودند. این نشان می‌دهد که کی‌روش زود به آن‌جا نرفته است. با این حال مذاکراتی با مسئولان فیفا و مربیان برزیلی داشت و امکانات کمپ‌های برزیل را مورد بررسی قرار داد. اطلاعات خوبی هم کسب کرد.

وی ادامه داد: کی‌روش نگرانی هایی برای لیگ دارد که تداخلی میان بازی های ملی و لیگ پیش نیاید. او معتقد است بازیکنان ملی‌پوش زمانی که بازی‌های تیم ملی با لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا تداخل دارد باید برای تیم ملی بازی کنند. کی‌روش می‌خواست زمان اردوهایش بیشتر باشد؛ چون معتقد است نباید در جام جهانی زنگ تفریح باشیم و بازیکنان به تمرین جدی نیاز دارند.

وی تاکید داشت:اما در این میان ما مشکل بودجه‌ای داریم. بسیاری از اردوهایمان را به خاطر همین مشکل لغو کردیم. درست است که وضعیت مالی فدراسیون بعداز صعود به جام جهانی خوب می‌شود اما کمکی که فیفا به ایران می‌کند بعد از پایان جام جهانی به دستمان خواهد رسید. بنابراین برخی برنامه‌های ما هم برای جام جهانی شاید به هم بخورد. برنامه‌های کی‌روش نیز سنگین است و نیاز به حمایت مالی دارد. برخی از برنامه های ما مثل برنامه تیم نوجوانان و فوتبال ساحلی بخاطر همین مشکلات مالی بر هم خورد.




وضعمان خوب شود به نکونام برای ماندن در ایران مبلغی اهدا می کنیم

کفاشیان ادامه داد:به دلیل نامگذاری جعلی اماراتی‌ها روی خلیج فارس، از نکونام خواستیم به این کشور نرود. از طرفی هم باید او را کمک می‌کردیم؛ چون پیشنهاد خیلیخوبی از این کشور داشت ولی به خاطر اختلافی که بین مدیرعامل، مربی و نکونام بود قصد جدایی از استقلال را داشت. به همین دلیل جلسه‌ای برگزار کردیم و موضوع با پادرمیانی حل شد. هم‌چنین اگر وضعمان خوب باشد به او پولی هم می‌دهیم.

وی تصریح کرد:ما قطعا پیگیر قضیه نام جعلی خلیج فارس هستیم. اماراتی ها نیاز خودشان را می بینند که بازیکنان خوب ایرانی را جذب کنند.بازیکنان ایرانی باید سعی کنند به تیم‌های خوب بروند و لژیونر شوند. کاری که اماراتی‌ها کردند شاید حسنی بود که بازیکنان ما به آن‌جا نروند؛ چون لیگ امارات چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند و تنها جیب بازیکنان پر می‌شود.



رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: خلعتبری یکی از بازیکنانی است که قبلا با تیم اماراتی قرارداد امضا کرده و اگر بخواهد آن را فسخ کند باید خسارت بالایی بپردازد. به همین دلیل نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان زده‌ایم تا اگر امکان دارد به ما کمک کنند و ما هم مذاکره‌مان را با تیم اماراتی آغاز کنیم./مح

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار