کمیته اختصاصی سنای آمریکا از وزارت امور خارجه این کشور خواست تا علیه هر کشوری که قصد کمک کردن به افشاگر اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را دارد، تحریم اعمال کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری راشا تودی، جلسه 30 عضو کمیته دو حزبی سنای آمریکا عصر روز پنج‌شنبه در واشنگتن و با تصمیمی مشترک مبنی بر اعمال تحریم علیه هر کشوری که قصد کمک کردن به ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق سیا را دارد، به اتمام رسید.
اسنودن 30 ساله به جاسوسی و سایر جرایم به علت افشای اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا در رسانه‌ها متهم است. وی دو ماه است که تحت تعقیب قرار دارد و اخیرا نیز در مسکو در انتظار نتیجه درخواست پناهندگی‌اش از جانب دولت این کشور است.
در صورتی که روسیه به اسنودن کمک کند و به وی پناهندگی دهد، با تحریم‌های آمریکا مواجه می‌شود.
سناتور لیندسی گراهام، جمهوری‌خواه آمریکایی از ایالت کارولینای جنوبی و یکی از ارائه‌دهندگان لایحه اعمال تحریم علیه اینگونه کشورها گفت: نمی‌دانم که ‌آیا اسنودن برای همیشه در روسیه می‌ماند یا خیر. همچنین اطلاعی در مورد اینکه به چه کشوری خواهد رفت، ندارم اما این مساله را می‌دانم که بازگرداندن او به آمریکا به منظور محاکمه شدنش برای جرایمی که مرتکب شده، حق مسلم است.
آناتولی کوچرنا، وکیل روس اسنودن، درباره این افشاگر آمریکایی و تلاشش برای دریافت پناهندگی می‌گوید: او قصد دارد تا به زندگیش در روسیه سر و سامان دهد. شغلی برگزیند.
 سناتور گراهام پیشتر از مقام‌های دولت مسکو خواسته بود تا اسنودن را به ‌آمریکا بازگردانند و اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این امر را نپذیرد، مقام‌های واشنگتن بازی‌های المپیک سوچی را تحریم خواهند کرد.

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار