رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: احداث موزه حیات ‌وحش در فیروزکوه به منظور افزایش آگاهی مردم از اندوخته‏ های زیست‌ محیطی در حال انقراض است که در صورت توجه نکردن موجب اختلال در ادامه چرخه اکوسیستمی و حیات طبیعی منطقه است.

رضا کرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این واگذاری به دستور غیر کارشناسی معاونت عمرانی استانداری انجام شده و انتظار تخلیه ساختمان و در اختیار قرار داده شدن مجدد آن به اداره محیط زیست را داریم.

وی ادامه داد: مطابق همین نامه، این تحویل مغایر اهداف مصوبه سفر ریاست ‏ جمهور به منطقه و همچنین مغایر ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و امری غیر قانونی است.

کرمی افزود: مطابق این ماده قانونی، تحویل دستگاه بهره‏بردار در هر مورد بر عهده هیئت وزیران است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه افزود: سال گذشته با تحویل ساختمان موزه حیات‏ وحش، در مقابل مقرر بود شهرداری نیز در محل فعلی اداره محیط زیست به احداث ساختمان جدید اداری برای این نهاد اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر بود تا شهرداری در بخشی از ساختمان جدید خود، موزه حیات ‏‌وحش را برپا کند و قسمتی از آن را برای بازدید عموم طراحی کند که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه نداشته است.

کرمی تصریح کرد: مطابق نامه جدیدی که از سوی مدیرکل دفتر برنامه‏ ریزی و بودجه استانداری تهران واصل شده، در اختیار قرار دادن یک ساختمان دولتی (موزه) به یک نهاد غیر دولتی (شهرداری) غیر کارشناسی است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.