مديرعامل تعاوني مسكن جامعه معلولان بهزيستي شهرستان دماوند گفت: با پرداخت وام بلاعوض مسكن به اعضاي انجمن معلولان بهزيستي، اين قشر صاحب خانه مي شوند.

اكبر خاني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهاركرد: انجمن معلولان بهزيستي شهرستان دماوند حدود سه سال است كه تشكيل شده و شامل جامعه هدف بهزيستي با پرونده حمايتي و توانبخشي است.

وي همچنين با تقدير از مساعدتها و همكاري مسوولان و بهزيستي شهرستان، از پرداخت وام بلاعوض مسكن به مبلغ ۱۰ تا ۴۰ ميليون ريال از سوي دولت براساس امتياز و اولويت بندي اعضا خبر داد.

خاني گفت: حدود ۹۰درصد اين افراد عضو جامعه هدف بهزيستي هستند و ۱۰ درصد ديگر در پروژه هاي مسكن و شهرسازي عضو آزاد محسوب مي شوند.

مديرعامل تعاوني مسكن جامعه معلولان بهزيستي دماوند با اشاره به فعاليت سالهاي نخست تشكيل انجمن معلولان و دريافت زمين گفت: حدود ۲۰۰ نفر در پروژه نانو ابنيه محك عضو بودند كه به دليل محروميت، نامناسب بودن پروژه و شرايط ويژه معلولان لغو شد.

وي با اشاره به پروژه جيلارد نو( انبوه سازان جامعه تهران) در انتهاي خيابان سپاه گيلاوند گفت: اين پروژه شامل ۲۰۸ واحد است كه ۵۵ واحد آن متعلق به اعضاي جامعه معلولان است و اين پروژه از نظر فضاسازي مناسب معلولان(رمپ و آسانسور) و امكانات ويژه است.

خاني با اشاره به پروژه انبوه سازان گفت: دراين پروژه تمامي اعضاء انجمن معلولان بهزيستي از امتياز مسكن بهره مند شده اند.

وي با اشاره به عضويت افرادي كه به دليل مشكلات مالي موفق به دريافت مسكن نشدند، گفت: با همكاري اداره مسكن وشهر سازي، اداره تعاون، رفاه و امور اجتماعي و فرمانداري شهرستان دماوند در خصوص تحويل زمين به ساير اعضا اقدامات لازم در دستور كار قرار دارد.

مديرعامل تعاوني مسكن جامعه معلولان بهزيستي دماوند گفت: براساس مصوبات سال ۹۰، ۹۱ و ۹۲ مجلس ،انشعاب رايگان برق، آب و گاز براي افراد تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد داده مي شود.

وي افزود: براي نخستين بار انجمن معلولان در منطقه دماوند تشكيل شده و در بطن آن تعاوني مسكن تأسيس و معلولان به عضويت در تعاوني مسكن درآمدند./س



برچسب ها: معلولان ، بهزیستی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.