معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هدف اصلی از تأسیس سازمان تأمین اجتماعی تأمین زندگی و خدمات‌رسانی به آحاد مردم است که این وظیفه به خوبی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار سازمان تأمین اجتماعی که شب گذشته در هتل هما برگزار شد، محمدرضا رحیمی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در 60 سال گذشته با هدف خدمت‌رسانی به مردم خصوصا قشرهای در معرض آسیب تأسیس شد، اظهار داشت: امروز بیش از نیمی از جمعیت کشور از خدمات و تلاشهای ارزشمند خانواده بزرگ تأمین اجتماعی برخوردارند که تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان مهم در زمینه خدمات‌رسانی به مردم قابل تقدیر و توجه است.
وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی تأسیس نشده تا فقط به کسب درآمد بپردازد، افزود: کلمه تأمین اجتماعی از ریشه امن گرفته شده یعنی امنیت دادن و امنیت بخشیدن به افرادی که در غالب پوشش این سازمان زندگی می‌کنند.
رحیمی با تأکید بر اینکه کشورهایی که از تأمین اجتماعی بالایی برخوردارند از امنیت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود، یادآور شد: تأمین اجتماعی سازمانی است که دهها میلیون نفر با تکیه بر آن به امنیت می‌رسند.
وی در خصوص مصوبات دولت برای سازمان تأ‌مین اجتماعی، گفت: مصوبات در حوزه تأمین اجتماعی همواره از سوی هیئت دولت مورد حمایت قرار می‌گرفت و در اجرای مصوبات هیچ بخلی به خرج داده نمی‌شد، چرا که این سازمان از لحاظ پشتیبان مردم بودن در ارجحیت است.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تمام بدهی‌های دولت را سعی کردیم به نقطه صفر برسانیم و در این باره 35 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شد.
رحیمی با اشاره به اینکه دولت 8 سال شبانه‌روز تلاش کرد و در حال حاضر در روزهای پایانی خود به سر می‌برد، اذعان داشت: قرار بود از محل تسعیر ما به التفاوت نرخ ارز بدهی‌های دولت‌های گذشته را نیز بپردازیم اما با این موضوع موافقت نشد.
در پایان این مراسم از تمبر یادبود شصتمین سال تأسیس سازمان تأمین اجتماعی پرده‌برداری شد و از 60 نفر از چهره‌های ماندگار سازمان تأمین اجتماعی با اهدای جوایز نفیس تقدیر به عمل آمد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار