سازمان همکاري اسلامي و سازمان ملل هریک در خصوص بحران فعلي مصر اظهار نظر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به توانایی مصر برای گذر از بحران کنونی در فضای سیاسی این کشور ابراز اطمینان کرد.

اکمل الدین احسان اوغلو گفت: مصر با داشتن تاریخی دیرینه ،سنت های ریشه دار و با تکیه به فرهنگ و تمدن مردم این کشور می تواند از بحران سیاسی کنونی عبور کند.

پایگاه اینترنتی سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد احسان اوغلو افزود بحران سیاسی مصر باید از طریق گفتگوهای صلح آمیز، فراگیر و سازنده میان طیف های مختلف مردم مصر با هدف تحقق آشتی ملی ، عدالت و برقراری یک نظام دموکراتیک و انتقال مسالمت آمیز قدرت حل شود و بی تردید مردم مصر توانایی لازم را برای رسیدن به این هدف دارند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه تاکید کرد این سازمان آمادگی دارد در صورت نیاز هر اقدامی را که لازم باشد در مصر انجام دهد.  مصر رئیس فعلی و دوره ای اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نهایت خویشتنداری همه طرف ها را در مصر خواستار شد و از مقامات موقت این کشور نیز خواست نظم و قانون را برقرار و امنیت مردم مصر را تضمین کنند.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت بان کی مون تحولات در مصر را با نگرانی و به دقت پیگیری می کند و یک بار دیگر از همه طرف ها می خواهد نهایت خویشتنداری را به خرج دهند.

وی افزود بان کی مون همچنین از حق همه مصری ها در برپایی اعتراض های مسالمت آمیز حمایت می کند.

این بیانیه بان کی مون همزمان با تشدید تنش ها در مصر در آستانه راهپیمایی گسترده طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور منتشر شد.

پس از برکناری محمد مرسی از قدرت در اوایل ماه ژوئیه فضای داخلی مصر صحنه اعتراض ها و درگیری های شدید میان هواداران و مخالفان مرسی است و تا کنون در این درگیری ها دهها نفر کشته و صد ها تن دیگر زخمی شده اند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار