در نامه غضنفري به رييس جمهوري مطرح شد:

موضوع واگذاري نمايشگاه به صداوسيما تاكنون سه بار در كميسيون لوايح مطرح و با آن مخالفت شده است

وزير صنعت، معدن و تجارت كه مدتي است به دور از جنجال‌هاي رسانه‌اي به دنبال لغو مصوبه واگذاري نمايشگاه بوده اينك در نامه‌اي به رييس جمهوري با يادآوري مخالفتش در جلسه هيئت دولت خواهان تجديد نظر در واگذاري نمايشگاه به صداوسيما شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا)، دكتر " مهدي غضنفري " در اين نامه آورده است: با توجه به مباحث اخير در خصوص موافقت هيات محترم دولت با واگذاري شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي و اراضي آن به صداوسيما ، همانگونه كه در جلسه هيات دولت علل مخالفت اين وزارتخانه مطرح گرديد ، بررسي بيشتر و تجديد نظر در اين تصميم مورد انتظار مي باشد.

وزير صنعت ، معدن و تجارت  از دكتر " محمود احمدي نژاد " خواسته است تا به دليل اهميت موضوع  مواردي چون ماهيت ضد تحريمي فعاليت نمايشگاه در شرايط كنوني و خاص كشور، وجود سايت نمايشگاهي در پايتخت اكثر كشورهاي جهان ، توفيق نه چندان رضايت بخش در ساخت و تجهيز سايت نمايشگاهي پرند به دليل عدم تامين مالي و نبود حمايت هاي لازم به دليل عدم تمايل فعالان اقتصادي، شركت كنندگان در نمايشگاه و بازديد كنندگان براي حضور در آن منطقه مد نظر قرار گيرد .

غضنفري در ادامه مي افزايد : موقعيت مكاني ، وسعت مناسب نمايشگاه و احتمال تملك از سوي دستگاه ها و نهادهاي عمومي و خصوصي، نگراني از تغيير كاربري ( ساخت و ساز و خروج از هدف اصلي آن كه وظايف نمايشگاهي و تجاري در راستاي توسعه صادرات است )، وضعيت مالكيت اراضي نمايشگاه كه متعلق به آستان قدس رضوي است، از جمله مواردي است كه بايد به آن ها توجه گردد.

وي با بيان اينكه برخورداري از نمايشگاهي تجاري و زيبنده پايتخت جمهوري اسلامي ايران ضروري مهم است كه قابل چشم پوشي نيست ، آورده است: تداوم فعاليت شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران صرف نظر از مالكيت سهام آن ، با عنايت به تاثير فعاليت شركت در تشكيل نمايشگاه هاي بين المللي در داخل و خارج از كشور در توسعه صادرات غيرنفتي كه مورد تاييد و تاكيد كليه مراجع ذيصلاح به خصوص دولت محترم مي باشد ، از اهميت ويژه اي برخوردار است.

 غضنفري مي افزايد : با توجه به موارد ذكر شده به نظر مي رسد واگذاري دارايي شركت مذكور كه اراضي مورد تقاضا مي باشد در عمل تداوم فعاليت آن را منتفي، از موضوعيت خارج مي كند و همانگونه كه در نامه وزير محترم امور اقدصادي و دارايي آمده ، شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي در اصطلاح به يك "شركت كاغذي " تبديل خواهد شد.

وي يادآوري نموده است كه موضوع واگذاري نمايشگاه به صداوسيما تاكنون سه بار در كميسيون لوايح مطرح و با آن مخالفت شده است .
وزير صنعت ،معدن و تجارت در پايان اين نامه آورده است : از جنابعالي استدعا دارد كارگروهي را مسئول فرماييد تا ضمن بررسي موضوعات مطرح شده فوق با كار دقيق، ‌كارشناسي و اعلام نتيجه به تصميم گيري نهايي بهتري كمك كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، تجارت ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار