در انفجارها و خشونت های شب گذشته عراق شماری کشته و زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ها، بر اثر بمب گذاری در یک قهوه خانه در شهر مدائن در جنوب عراق یک تن کشته شد و نه تن دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی عراق هم اعلام کردند نیروهای امنیتی این کشور دو فرد مسلح را در شهر موصل (400 کیلومتری شمال بغداد) کشتند.  این منابع اعلام کردند نیروهای امنیتی وابسته به فرماندهی عملیات موصل دو فرد مسلح را که سلاح های مجهز به صداخفه کن در اختیار داشتند و قصد داشتند یک کارمند دولت را در شهر موصل ترور کنند، کشتند.

در دو انفجار و یک حمله مسلحانه در استان دیاله در شرق عراق هم 14 عراقی کشته و 15 نفر نیز زخمی شدند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق گفت بمبی قبل از افطار در منطقه ای تجاری در روستای نوفل از توابع شهرک المقدادیه (40 کیلومتری شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیاله) منفجر شد و زمانی که مردم تجمع کردند بمب دوم نیز منفجر شد که بر اثر آن 11 نفر کشته شدند.

به گفته این منبع، در این دو انفجار همچنین 15 نفر زخمی شدند که جراحات برخی از آنان شدید است. آسیب هایی نیز به مغازه ها و خودروهای نزدیک محل انفجار وارد شد.

این منبع افزود، افراد مسلح ناشناس همچنین با مسلسل به یک کامیون حامل مواد غذایی نزدیک روستای العظیم در 60 کیلومتری شمال شرق بعقوبه که عازم شهر کرکوک بود تیراندازی کردند و راننده و دو همراهش را کشتند.

بامداد روز پنجشنبه نیز افراد مسلح ناشناس که گمان می رود اعضای سازمان القاعده باشند با ایجاد یک پست بازرسی جعلی در جاده بغداد به کرکوک نزدیک روستای سلیمان بیک در استان صلاح الدین، چهارده راننده کامیون از طایفه شیعه را کشتند.

 

برچسب ها: کشته ، زخمی ، عراق ، خشونت ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار