"باب دريفوس" در مقاله تحت عنوان "گزينه پيش روي اوباما در مورد ايران" اقدامات خصمانه نمايندگان جنگ طلب آمريکايي عليه کشورمان را "احمقانه" خوانده و از اوباما خواسته تا در روز برگزاري مراسم تحليف رييس جمهور جديد ايران به وي تبريک بگويد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نيشن ؛ تحليلگر نشريه "نيشن" با اشاره به مشي معتدل رييس جمهور جديد کشورمان در عرصه سياست خارجي مي نويسد "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران در انتخابات رياست جمهوري 14 ژوئن (24 خرداد) پيروز شد. وي اظهار داشت که خواستار روابط بهتر ايران و آمريکا بر سر موضوع برنامه هسته اي آن کشور است. او مراسم تحليفش را در تاريخ 4 اوت (13 مرداد) به جا خواهد آورد. بسياري از نمايندگان کنگره، ديپلمات هاي پيشين و کارشناسان ميانه روي آمريکايي به "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا توصيه کرده اند که تلاش کند تا با دولت "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران تعامل نمايد." 

نويسنده در ادامه با اشاره به "احمقانه" بودن اعمال فشار بيشتر بر کشورمان از سوي دولت اوباما مي افزايد "اخيرا اعلام شد که "رابرت منندز" سناتور آمريکايي خواستار تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران در زمينه برنامه هسته اي آن کشور شده است. اين دسته از نمايندگان نئومحافظه کار آمريکايي با لابي رژيم صهيونيستي در ارتباط اند. در اين رابطه روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست" اخيرا با خوشاحالي نوشت "360 نفر از 435 نماينده آمريکايي خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران شده اند." با اين حال، به گزارش خبرگزاري "اسوشيتدپرس" اوباما از اعمال فشار نمايندگان آمريکا براي تشديد تحريم ها عليه ايران ناخرسند است. در واقع، واقعيت آنست که چنين اقدامي احمقانه خواهد بود. در صورتيکه روحاني اظهار داشته که آماده تعامل است تشديد تحريم ها عليه آن کشور اقدامي خطرناک خواهد بود و سبب از بين رفتن فرصت تعامل مي شود. اين امر موجب شکست آمريکا در عرصه ديپلماسي خواهد شد." 

"باب دريفوس" در ادامه با استقبال از نامه 131 نماينده آمريکايي به اوباما و درخواست آنان براي تعامل بيشتر دولت آمريکا با کشورمان مي افزايد "اقدام اخير 131 نماينده آمريکا در ارسال نامه براي اوباما و تشويق وي به استفاده از فرصت تعامل با روحاني امري مثبت بود. با اين حال بايستي صادق بود. اين نامه نمي تواند باعث توقف کارشکني هاي لابي رژيم صهيونيستي شود. با اين وجود، گروه ديگري از کارشناسان امنيتي پيشين آمريکايي نيز از دولت اوباما خواسته اند تا از فرصت ايجاد شده براي تعامل دوجانبه و چندجانبه با ايران بهره گيرد و درهاي ديپلماسي را نبندد. در ميان امضا کنندگان نامه مي توان به نام افرادي چون "چاس فريمن" سفير پيشين دولت آمريکا، "جوزف هور" فرمانده پيشين آمريکايي، "لري کورب" معاون پيشين دفاعي، "تام پيکرينگ" سفير پيشين و "پائول پيلار" يکي از ماموران پيشين دستگاه امنيتي اشاره کرد." 

نويسنده مقاله با توصيه به دولت اوباما براي رفع تحريم ها مي نويسد "دولت آمريکا مي تواند با رفع تدريجي تحريم ها از جمله تحريم هاي وضع شده عليه بخش بانکي و مالي آن کشور بصورت گام به گام بسوي رفع کامل تحريم ها و پيشرفت مذاکرات حرکت نمايد. اين امري ضروري براي اوباماست. بايد ديد که آيا در تاريخ 4 اوت و همزمان با مراسم تحليف روحاني اوباما براي وي پيام تبريک خواهد فرستاد يا خير. آن روز فرصت ديگري براي اوباماست که نبايد آن را از دست دهد." 


برچسب ها: آمرکیا ، تحریم ، تشدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار