پايگاه تحليلي پالسي ميک:

اظهارات منافقین درباره برنامه هسته‌ای ایران همواره مضحکانه و فاقد سند معتبر بوده است

"نيما شيرازي" در مقاله‌اي تحت عنوان "گروهک تروريستي منافقين دوستان جديد دولت آمريکا" با استدلالاتي که مطرح مي‌سازد به بي پايه و اساس بودن ادعاهاي گروهک تروريستي منافقين در مورد برنامه هسته‌اي کشورمان اشاره مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تحلیل پالسي ميک‌؛ نويسنده مقاله با اشاره به روابط عميق دولت آمريکا با گروهک تروريستي منافقين مي‌نويسد: "اخيرا گروهک تروريستي منافقين از فهرست سازمان‌هاي تروريستي وزرات امور خارجه آمريکا خارج شد. اين گروهک همواره به اقدامات تروريستي مبادرت ورزيده و ارتباطات نزديکي نيز با نهادهاي مختلف دولت آمريکا دارد و همواره تلاش کرده تا از برنامه هسته‌اي ايران به عنوان يک تهديد براي کشورهاي ديگر ياد کند و اين موضوع را از طريق تبليغات گسترده به مقامات آمريکايي و اروپايي القا نمايد. اين گروه در ماه آوريل گذشته اقدامات لازم براي بازگشايي دفترش در واشنگتن را آغاز کرد و در حال لابي گري با مقامات آمريکايي است تا بتواند بعنوان يک سازمان در آمريکا برسميت شناخته شود." 

نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به ادعاهاي اخير گروهک تروريستي منافقين در مورد تاسیسات هسته‌اي کشورمان مي‌افزايد: "از تاريخ 11 ژوئيه (20 تير) اين گروهک تروريستي مدعي شده که به اطلاعاتي دست يافته که نشان مي‌دهد ايران تاسيسات هسته اي جديدي را در دماوند در 50 کيليومتري تهران ساخته است. اين گروهک مدعي شد که کار ساخت تاسيسات هسته‌اي از سال 2006 ميلادي آغاز شده بود و اکنون پايان يافته است. اين در حاليست که جمهوري اسلامي ايران اين ادعا را تکذيب کرد. در سال 2002 ميلادي نيز خبرگزاري "رويترز" با مبالغه گويي فراوان مدعي شد که گروهک تروريستي منافقين ادعاهايي را در مورد برنامه هسته‌اي ايران مطرح کرده است در حاليکه "مارک هيبس" و "جفري لوئيس" از کارشناسان هسته‌اي در سال 2006 ميلادي اظهار داشتند که برنامه هسته‌اي ايران موضوعي "پنهاني" نيست. لوئيس ضمن رد ادعاهاي منافقين در اين باره افزوده بود "اطلاعات منتشر شده از سوي منافقين در مورد برنامه هسته‌اي ايران تماما اشتباه هستند. واقعيت آنست که منافقين به جمع آوري خرده اطلاعات دستگاههاي امنيتي آمريکايي و صهيونيستي مي‌پردازند." 

نويسنده در ادامه با اشاره به کذب بودن ادعاهاي گروهک تروريستي منافقين در مورد برنامه هسته‌اي کشورمان مي‌افزايد: "ادعاهاي منافققين در مورد تاسيسات هسته‌اي ايران هيچ گاه صحيح نبوده‌اند. براي مثال در اوايل سال 2007 ميلادي يکي از مقامات ارشد آژانس بين المللي انرژي اتمي که خواسته بود نامش فاش نشود در مصاحبه با روزنامه "لس آنجلس تايمز" اظهار داشت از سال 2002 ميلادي تاکنون تمامي دستگاههاي اطلاعاتي در مورد برنامه هسته‌اي ايران دچار اشتباه شده‌اند چرا که از منابع اطلاعاتي قوي‌اي در ايران برخوردار نيستند."

اين مقام در همان زمان در مصاحبه با روزنامه "گاردين" اظهار داشت که منافقين فهرستي از تاسيسات ادعايی شان را در اختيار ما قرار داده‌اند اما هيچ گونه نشانه‌اي از تخلف جمهوري اسلامي ايران در برنامه هسته‌اي‌اش از مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي ديده نشده است.

همچنين روزنامه "لس آنجلس تايمز" نيز پيش‌تر گفته بود مقامات آمريکايي به اين نتيجه رسيده‌اند که دستيابي به اطلاعات دقيق در مورد برنامه هسته‌اي ايران بسيار دشوار است.

در ماه مه گذشته نيز خبرگزاري "آسوشيتدپرس" اظهار داشت 80 درصد از اطلاعات رسيده در مورد برنامه هسته‌اي ايران از آمريکا و متحدانش بوده‌اند. 

نويسنده در ادامه با اشاره به ارتباط منافقين با دستگاههاي جاسوسي غربي و صهيونيستي آورده است: واقعيت آنست که گروهک منافقين صرفا يک سازمان سياسي غير دولتي نيست بلکه با دستگاههاي جاسوسي غربي و صهيونيستي در ارتباط است. در کذب بودن اظهارات منافقين در مورد برنامه هسته‌اي ايران همان بس که "محمد البرادعي" دبيرکل وقت آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت ادعاهاي منافقين در مورد برنامه هسته‌اي ايران "دروغين" و "ساختگي" است.

نويسنده در نهايت مي‌نويسد "شکي نيست که اظهارات اخير منافقين نيز همچون ادعاهاي آنان در سال 2011 ميلادي بي محتوا هستند. آنان ادعاهاي خود را تنها با تکيه بر اظهارنظرهاي جسته و گريخته مقامات و نهادهاي آمريکايي بيان مي‌کنند. اين گروه ابزار دست آمريکا و رژيم صهيونيستي است و ادعاهاي خود در مورد برنامه هسته‌اي ايران را بدون ارايه شواهد و مدارک مستدل بيان مي‌کند. متاسفانه برخي رسانه‌هاي غربي نيز در تبليغات دروغين آنان شريک شده‌اند." 


برچسب ها: ایران ، منافقین ، تحلیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اصغرزاده
۱۳:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۲
ممنون از مقاله جالبتون خدا قوت
آخرین اخبار