در سومین جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مصوب شد واحد آندسازی کارخانه ایرالکو به خارج از شهر طی 18 ماه آینده منتقل شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، استاندار مرکزی در سومین جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: به منظور انتقال واحد آندسازی کارخانه ایرالکو 150 هکتار زمین در شهرک صنعتی خیرآباد اختصاص یافته که در یک هفته آینده واگذاری زمین انجام و عملیات اجرای انتقال این واحد به خارج از شهر انجام خواهد شد.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد تصریح کرد: در صورت عدم رفع آلایندگی خطوط قدیم کارخانه ایرالکو تا پایان شهریور ماه اقدام لازم برای تعطیلی خطوط انجام خواهد شد.

وی گفت: براساس مصوبات سفرهای استانی دولت تامین یک‌ هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای انتقال آندسازی به شعاع مناسب شهری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به منظور کاهش آلودگی و سالم سازی هوای اراک در سال‌های اخیر با تلاش مسئولین و همکاری مدیران و صاحبان این صنعت راهکارهای عملی در زمینه رفع و کاهش آلودگی آن فراهم شده و در 4.5 سال گذشته با حکم دادستانی و شورای تامین بیش از 250 دیگ این کارخانه تعطیل شده است.

شعبانی‌فرد با اشاره به اینکه سیستم پایش آلودگی آنلاین و کنترل آلودگی این کارخانه راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: با اجرای عملیات نصب تجهیزات به دیگ‌های این خطوط تا پایان شهریور آلایندگی خطوط قدیم این کارخانه رفع می‌شود/س
برچسب ها: انتقال ، آندسازی ، ایرالکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.