بزرگترين ويروس مي تواند به عنوان ويروس 'رستاخيز' از جهان غير زنده آمده و از درخت زندگي حذف شده باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ،اين ويروس  از شيلي و استراليا آمده که بزرگترين ويروس در جهان است.

براساس اين گزارش، اين پاگنده ميکروبيولوژي به اندازه نزديک به يک هزارم ميلي متر و از متوسط يک ​​ ژنوم بسيار بزرگتر و پيچيده تر است.

اين ويروس به علت شکل گلداني به عنوان Pandoravirus شناخته شده است که زيست شناسان را مي تواند به بالا رفتن از درخت زندگي و آنچه تا به حال هميشه حذف شده است هدايت کند، چرا که آنها هميشه آن را غير زنده در نظر گرفته بودند.

اين ويروس براي لحظه اي علم را تسخير کرد، و به لطف مطالعه منتشر شده توسط گروه خوآن- ميشل کلاوريه، و آبرگل شانتال در مرکز تحقيقات ملي فرانسه ( CNRS ) در مارسي کشف شد.

اين دو غول ويروسي که Pandoravirus salinus و آخرين آنها   Pandoravirus ناميده مي شود، به ترتيب، در رسوبات دهانه رودخانه Tunquen در شيلي و در پايين يک درياچه آب شيرين در نزديکي ملبورن، استراليا کشف شده اند.

 ابعاد این ویروس صد بار بهتر از حد متوسط ​​ است و مي تواند رکورد Mimivirus که 10 سال پيش کشف و تا کنون بزرگترين ويروس در جهان در نظر گرفته شده بود را بشکند.
 
 Pandoravirus  حتي بزرگتر از انگل باکتري است به طوري که حتي تحت ميکروسکوپ نوري قابل ديدن خواهد بود.

ژنوم آنها به ترتيب شامل 1.9 ميليون و 2.5 ميليون جفت باز است، و در زماني که ويروس متوقف مي شود تعداد آن چند هزار است.

آنها در جهان به اصطلاح ' Girus ' (ويروس غول پيکر)، يا ويروس غول پيکر نام دارند که ويژگي هاي ژنتيکي که منحصر به فرد آنها و نزديک به يک خانواده از خود آنها را نشان مي دهد.

ژان ميشل کلاوريه گفت: اين واقعيت که آنها تقريبا به طور همزمان در دو محل دور از هم کشف شده است ، باعث مي شود ما فکر کنيم که آنها بسيار نادر هستند و احتمالا در هر نقطه يافت مي شوند و کشف آنها مي تواند يک فصل کامل از زيست شناسي را بازنويسي کند.

مائوريزيو کاسيراگي، رئيس جامعه زيست شناسي تکاملي ايتاليا (سيبري) و پژوهشگر در دانشگاه بيکوکا ميلان مي گويد: براي مدت زمان طولاني ويروس ها به عنوان نهادهاي بيولوژيکي غير زنده'' در نظر گرفته شدند و به اين دليل از درخت زندگي با شاخه از سه يوکاريوت ها (جانوران، گياهان، قارچ ها)، باکتري ها و آرکي (باکتري ها يي که مانند موجودات زنده که در شرايط دشوار زندگي مي کنند) حذف شده اند. Girus  با پيچيدگي خود قابل بازگشايي است چرا که حداقل آنها مي توانند به درخت زندگي وارد شوند، و شايد تشکيل يک شاخه دهند./س

برچسب ها: ویروس ، بزرگترین ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار