تاثير صددرصدي "تسهيلات 50 ميليون توماني" بر بازار مسکن؛

"شهرک سازي" در تهران جان تازه گرفت

رييس کانون سراسري انبوه سازان از تاثير صددرصدي تسهيلات 50 ميليون توماني بر کنترل بازار مسکن خبر داد.

ايرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌که شهرک‌سازی توسط بخش خصوصی به‌عنوان مکمل تسهيلات 50 ميليون توماني مطرح شده است، گفت:‌ برنامه‌ریزی برای پایلوت اولین شهرک مسکونی توسط شرکت‌های بخش خصوصی در غرب تهران انجام شد .

رئيس کانون سراسري انبوه سازان در ادامه تصريح کرد:‌ شهرک‌سازی با مالکیت بخش خصوصی عملیاتی می‌شود و لازمه آن در اختیار داشتن منابع مالی مطمئن برای اجرا است.

رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اينکه طرح ما یکی از پکیج‌های اجرایی بسیار خوب ساخت و ساز برای افزایش تولید مسکن است، گفت: مجوز شهرک‌سازی از سوی وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است و چند منطقه در غرب تهران را برای این کار در نظر گرفته‌ایم.

رهبر ادامه داد: مناطقی در شهریار و رباط‌کریم برای شهرک‌سازی انتخاب شده که امیدواریم بتوانیم این کار را اجرایی کنیم، برای آغاز ساخت‌ و سازها باید مجوز شورای عالی شهرسازی را نیز اخذ کنیم.

وي با اشاره به اينکه ارائه تسهيلات 50 ميليون توماني نقش صددرصدي در کنترل بازار مسکن دارد افزود: با ارائه اين ميزان تسهيلات بازار مسکن در شهرهاي کوچک به تثبيت مي رسد.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان در ادامه خاطر نشان کرد: با رشد تسهيلات ميزان عرضه مسکن به بازار افزايش در نتيجه مانع افزايش قيمت مسکن مي شويم.

برچسب ها: مسکن ، شهرک ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار