شناخت صحیح هزینه ها به مدیریت اجازه می دهد با تصمیم گیری اصولی در مواقع مقتضی ،ساختار بهای تمام شده خود را اصلاح و ترمیم کرده و آنرا بهبود ببخشد.

کریمی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:بودجه بندی عملیاتی به بنگاه کمک می کند که برنامه های فعالیت سالانه خود را پیش بینی کند.

وي افزود: بر اساس بودجه بندي عملياتي مواد اولیه ،نیروی انسانی و سایر بخش ها سازمان دهی پيدا مي كنند.

اين استاد دانشگاه ادامه داد:قیمت تمام شده مجموع انواع هزینه های ست که برای تحقق تولید محصول از طرف تولید کننده یا تاجر پرداخت می شود تا محصول به مشتری تحویل شود.

وی تصریح کرد:هزینه یابی روش سیستماتیک و فرمولیزه محاسبه و مستند کردن قیمت تمام شده که استفاده از آن به وحدت رویه در محاسبات کمک کرده و به مدیر سازمان اجازه می دهد تا روال شکل گیری قیمت تمام شده را کنترل کرده و بهبود بخشد.

وی قیمت گذاری صحیح کالا و خدمات ،شناخت ساختار و پیکره بندی بهای تمام شده ،شناخت نقاط ضعف و قوت فعالیت های پایه و حمایتی و توانایی در بودجه بندی صحیح را از فواید تعیین قیمت تمام شده برای هر سازمان اقتصادی دانست.

وی خاطرنشان كرد:شناخت صحیح هزینه ها به مدیریت اجازه می دهد با تصمیم گیری اصولی در مواقع مقتضی ،ساختار بهای تمام شده خود را اصلاح و ترمیم کرده و آنرا بهبود ببخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار