هزینه درمان بیماران مبتلا به دیابت به ویژه مبتلایان به دیابت نوع یک به شدت افزایش یافته و انجمن دیابت ایران از طریق ارتباطی با مسئولان به دنبال راه حل این مشکل است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، پانزدهمین گردهمایی علمی آموزشی بزرگداشت مقام علمی منهدسی فاطمه طالقانی بنیانگذار انجمن دیابت ایران امروز پنج شنبه  3 مرداد در محل حسینه  ارشاد برگزار شد.

 اسدا... رجب رئیس انجمن دیابت ایران در سخنرانی خود به مشکل افزایش قیمت داروهاي بیماران مبتلا به دیابت اشاره کرد و گفت: در ماه های اخیر قیمت داروهای دیابت به ویژه داروهای مبتلایان به دیابت نوع یک به شدت افزایش یافته است تا جاییکه افراد بسیاری در مورد  علت این موضوع از انجمن دیابت ایران سوال می کنند.

 وی در ادامه با بیان اینکه رسانه ها باید صدای مبتلایان به دیابت را به گوش مسئولان برسانند یاد آور شد: انجمن دیابت ایران از شروع سال جدیدی در خصوص مشکلات موجود  برای مبتلایان به دیابت نامه نگاری های فراوانی را با مرکز پژوهشی مجلس شورای اسلامی داشته است و امیدواریم که مسئولان ذيربط به این مهم توجه ویژه داشته و در جهت رفع مشکلات این بیماران تلاش کنند.

 رجب با بیان اینکه خدمات درمانی بیماران مبتلا به دیابت در کشورهای اروپایی به صورت رایگان صورت می گیرد، تصریح کرد: هر مبتلا به دیابت نوع دو باید چهار بار در سال و مبتلایان  به دیابت نوع یک باید 6 بار در سال برای کنترل بیمار خود به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی یاد آور شد: هم اکنون قند خون 90 درصد مبتلایان به دیابت در ایران به خوبی کنترل شده است چرا که غیر از دارو درمانی،  مثبت اندیشی و رضایتمندی از زندگی نیز بخش اعظمی  از درمان دیابت را به خود اختصاص می دهد.

 تغییر فصل نقش مهمی در کنترل بیماری دیابت دارد

 در ادامه کامران نیکو سخن عضو هیئت مدیره انجمن دیابت ایران ، رئیس انجمن دیابت خاورمیانه آفریقای شمالی افزود: براساس مطالعاتی که بر روی تاثیر تغییر فصل در افزایش قند خون در جهان صورت گرفته نشان داده است که در فصول گرم و یا سرد سال تغییرات قابل ملاحظه ای در قند خون افراد صورت می گیرد كه با آن ارتباط مستقیم دارد.

 وی خاطر نشان کرد: چنانچه قند خون افراد در فصول فوق الذکر به خوبی کنترل شود در سایر فصول سال نیز می توان قند خون را به خوبی کنترل کرد.

 نیکو سخن اظهار داشت: تغییر ساعت خوب در فصول گرم سال نیز موجب تغییر در میزان مصرف دارو و بروز نوسانات قند خون می شود بنابراین افراد باید در این مواقع نسبت به کنترل قند خون و مصرف به موقع دارو ها دقت بیشتری داشته  باشند.

 مبتلایان به دیابت بدون مجوز پزشک نباید روزه بگیرند
در ادامه کیمیاگر متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مبتلایان به دیابت نباید بدون مجوز پزشک روزه بگیرند چرا که انجام  فرایض واجب در صورت امکان بروز خطر حرام خواهد شد.

 وی تاکید کرد: مبتلایان به دیابت که روزه نمی گیرند نیز باید دقت داشته باشند که وعده های غذایی خود را در ماه مبارک رمضان افزایش نداده و همراه با روزه داران در وعده سحری و افطاری نیز هر چند به مقدار  کم از مواد غذایی شیرین و چرب متداول استفاده نکنند./ح
برچسب ها: هزینه درمان ، دیابت ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار