مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دانشگاه‌هاي کشور در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير دنبال کنيد.

اميني: نگاه تک بعدي و افراط‌گرايانه فرهنگ بومي را نابود مي‌کند

"دبير جامعه اسلامي علوم پزشکي مشهد" با بيان اينکه در جامعه ما نگاه تک بعدی به یک عرف تبدیل شده است، گفت: نبايد با عادت به یکسونگري بخشي از فرهنگ را مثله کرده و بخش ديگر را رونق بخشید.

معين آبادي: عزم سياسي برای توليد علم در کشور تحسين برانگيز است

"عضو هیئت علمي دانشگاه شهيد باهنر" با بيان اينکه عزم سياسي ما در راستای تولید علم در این چند سال اخیر تحسین برانگیز است، گفت: توليد دانش مقدمه‌اي براي رشد اقتصادي، توسعه درآمد، رفاه و در نهایت پیشرفت و ترقی است، لذا کمیت و کیفیت تولید دانش، وضعیت پیشرفت و عقب ماندگی هر کشوری را نشان می‌دهد.

عبدي: ديدار دانشجويان با وزير علوم نتيجه مطلوبي نداشت

"دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران" گفت: با توجه به پايان کار دولت دهم گفتگوي تشکل‌هاي دانشجويي با وزير علوم نتيجه مطلوبي در پي نخواهد داشت.

يادداشت/ ماندگارترين اتفاق در ديدار دانشجويان با رهبري

دبير سابق تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در يادداشت خود آورده است: قدري با صداي بلندتر از معمول صحبت کردم، متن انتقادي و متفاوت ارائه مي‌شد، هرچند خط يكبار گوشه چشمي به رهبري داشتم تا متوجه شوم واكنش ايشان چگونه است...

نيازي: اقدام اتحاديه اروپا عليه حزب‌الله لبنان بازي بچه‌گانه است

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي کشور با اشاره به اقدام اتحاديه اروپا عليه حزب الله لبنان گفت: اين کار آنان بازي بچه‌گانه‌اي است که راه به جايي نخواهد برد و بهتر است قبول کنند که گفتمان پيروز در منطقه گفتمان جمهوري اسلامي ايران است که با قدرت از حزب الله حمايت مي‌کند.

بیان دغدغه‌ها و انتظارات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به رئیس‌جمهور منتخب

بیش از سه هزار و 540 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم طی نامه‌ای به حجت­ الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب، ضمن تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری، دغدغه‌ها، انتظارات و ضرورت‌های پیش روی جامعه علمی کشور را مطرح کردند.

باستان: بسيجيان 43 دانشگاه ميهمان ضيافت افطار بسيج دانشجويي استان تهران

"مسئول بسيج دانشجويي استان تهران" از برگزاري ضيافت افطار بسيج دانشجويي استان تهران با حضور مسئولان 43 پايگاه بسيج دانشجويي در روز پنج شنبه خبرداد.

ثابتی: خاطره فداکاري‌ رضايي‌ن‍ژاد از ذهن مردم پاک نمي‌شود

"مسئول بسیج دانشجويي دانشگاه تربیت مدرس" غرب نجات خود را در حذف فيزيکي دانشمندان هسته‌اي دنبال کرد، گفت: شهدای هسته‌ای از چنان منزلتی ميان مردم برخوردار هستند که هيچ چيز نمی‌تواند خاطره فداكاري‌هاي اين شهدا را از ذهن مردم پاك كند.

پركره: دانشجويان نبايد در برابر هتک حرمت به اماکن متبرکه شيعه منفعل عمل کنند

"مشاور رئیس دانشگاه آزاد" با بيان اينکه جامعه دانشگاهي نبايد در برابر هتک حرمت به اماکن مقدسه منفعل عمل کند، گفت: دانشجویان و روشنفکران بايد جامعه را نسبت به آنچه در ارتباط با مسلمانان رخ می‌دهد آگاه کرده و جامعه مسلمان را براي مقابله با دسيسه‌هاي دشمنان آماده نگه دارند.

بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه الزهرا(س) خطاب به رئيس جمهور منتخب

در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه الزهرا(س) خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني آمده است: در چینش وزرای دولت، علی‌الخصوص وزیر علوم اهتمام لازم را به عمل آورده و با انتخاب وزرایی شایسته، ولایت‌مدار و کار آمد، به نگرانی حاصل از اخبار رسیده، یعنی حضور سهم‌خواهانه قشری تمامیت‌طلب که نه‌تنها نقشی در خلق این حماسه عظیم نداشته‌اند، بلکه در تقابل با آن نیز بوده‌اند، پایان دهيد.

محمدي‌راد: حمايت دولت از اردوهاي جهادي شوق سازندگي را در دانشجويان تقويت مي‌کند

"مسئول بسیج دانشجويان دانشگاه مازندران" گفت: هدف اردوهاي جهادي بهبود شرايط در مناطقي از کشور است که از نگاه مسئولان دور مانده، بنابراین دولت باید با حمایت‌های لازم از دانشجویان و تخصيص امکانات بیشتر شوق به جهاد را در دانشجويان تقويت کند.

گلايه دبير اتحاديه اول از عدم دعوت تشکل‌هاي دانشگاه آزاد به ضيافت افطار وزير علوم

"دبیر اتحادیه اول دانشگاه آزاد" گفت: با توجه به جمعیت 54 درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد از کل دانشجویان کشور این سومین سال است که وزارت علوم تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد را به ضيافت افطار وزير دعوت نکرده است.

اکبري: تعرض به اماکن مقدسه با هدف ضربه زدن به مباني اسلام صورت مي‌گيرد

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با بيان اينکه تعرض به اماکن مقدسه با هدف ضربه زدن به مباني اسلام صورت مي‌گيرد، گفت: جبهه کفر در تلاش براي متوقف کردن بيداري اسلامي در منطقه از هيچ کاري مضايقه نمي‌کند.

بيانيه مرکز مطالعات سياست‌گذاري سلامت بسيج علوم پزشکي تهران

در بخشي از بيانيه مرکز مطالعات سياست‌گذاري سلامت بسيج علوم پزشکي تهران آمده است: وزیر بهداشت بایستی در زمینه مدیریت، اقتصاد و سیاستگذاری سلامت متخصص باشد و بتواند مسائل کلان و سیستمی اقتصاد سلامت کشور را به خوبی تحلیل، برنامه‌ریزی و اداره کند. لذا بازگشت منطقی هریک از نهادهای سیستم سلامت کشور به جایگاه اصلی‌اش یکی از ضرورتهای اجرایی در دولت آینده است.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی خطاب به رئيس جمهور منتخب

در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه خوارزمي خطاب به رئيس جمهور منتخب آمده است: تقاضا داريم در امر انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم علی‌الخصوص وزیر علوم تحقیقات و فناوری نهایت دقت و ظرافت همراه با مشورت با افراد دلسوز و آگاه و توجه به دغدغه‌های تشکل‌های دانشجویی را در دستور کار خود قرار دهید.

درخواست انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز از رئيس جمهور منتخب

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز طي نامه‌اي خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمين دکتر روحاني آورده است: از حضرتعالی تقاضامندیم یک نیروی ولایی، خدمت‌گذار، انقلابی، متخصص، ساده زیست، آشنا به مسائل کلان استان، دارای سابقه و توان مدیریتی جهت حل مسائل و در یک کلام یک نیروی "اعتدال‌گرا" را استاندار فارس نمایید.

رزاقي: دولت مي‌تواند با صداقتش مردم را به سوي حماسه اقتصادي هدايت کند

یک استاد دانشگاه تهران با تاکيد بر اينکه صداقت دولت در بيان اقدامات خود يکي از موارد موثر بر همکاري ميان دولت و مردم به منظور خلق حماسه اقتصادي خواهد بود، گفت: دولت براي فرهنگ‌سازي الگوهاي تجمل‌گرايي جامعه با همکاري رسانه‌ها مي‌تواند مردم را وارد صحنه اجراي اقتصاد مقاومتي کند.

چمندي: رئیس جمهور منتخب با تکیه بر مشی "اعتدال" فضای دانشگاهها را از افراط و تفریط دور کند

"دبيرکل جامعه اسلامي دانشجويان سراسر کشور" گفت: وزارت علوم و بهداشت دو وزارتخانه مرتبط با دانشگاه‌ها هستند که رئيس‌جمهور منتخب مسلما در انتخاب وزير براي اين دو کابينه با توجه به شعار اعتدال، بهترين گزينه را معرفي خواهد کرد تا محيط دانشگاه‌ها را از افراط و تفريط دور کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار