انجمن علماي مسلمان به رهبري يوسف القرضاوي با صدور فتوايي از مردم اين کشور خواست درخواست فرمانده ارتش را براي برپايي تظاهرات در حمايت از سرکوب «تروريسم» ناديده بگيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ انجمن علماي مسلمان چهارشنبه شب با صدور فتوايي مردم مصر را از پاسخگويي به هر درخواستي منع کرد که به جنگ داخلي ، تفرقه افکني يا سرپوش گذاشتن بر اقدامات خشونت بار ارتش بر ضد هر حزب و جناحي منجر مي شود.

ژنرال عبدالفتاح السيسي فرمانده ارتش مصر روز چهارشنبه تظاهرات گسترده روز جمعه را در حمايت از اقدامات نيروهاي امنيتي در سرکوب تروريسم و خشونت خواستار شد.با توجه به تشديد تنش ها سه هفته پس از برکناري محمد مرسي رئيس جمهوري سابق مصر ، درخواست سيسي براي برگزاري تظاهرات چشم انداز افزايش خشونت را پيش رو قرار مي دهد.اسلامگرايان که روز جمعه در حمايت از بازگشت مرسي تظاهرات اعتراض آميزي بر پا خواهند کرد درخواست وي را زمينه ساز جنگ داخلي در اين کشور قلمداد کردند.

انجمن علماي مسلمان که در دوحه مستقر است از همه مصري ها ( مردم ، احزاب ، ارتش و پليس ) خواسته است امنيت کشورشان را حفظ و از هر رويدادي که منجر به جنگ داخلي و بازنده شدن همه طرف ها مي شود جلوگيري کنند.

اين گروه افزود مصري ها بايد براي فائق آمدن بر اين بحران  عقل و خرد را بکار گيرند ، ماهيت صلح آميز اعتراضات خود را حفظ کنند و تحت هر شرايطي صبور باشند.انجمن علماي مسلمان همچنين از ديگر کشورها خواست براي حل و فصل اين بحران خطرناک که امنيت مصر و همچنين امنيت جهان اسلام و عرب را تهديد مي کند هر چه سريعتر چاره اي بينديشند.

قرضاوي ، قطري مصري تبار اوايل ژوييه با صدور فتوايي از مصري ها خواسته بود از مرسي حمايت کنند. قرضاوي 86 ساله يکي از مفسران شبکه ماهواره اي الجزيره است و در سراسر جهان عرب ميليون ها هوادار دارد.


برچسب ها: مصر ، تظاهرات ، قرضاوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار