برای بهبود و ارتقای سطح سلامتی، کنترل بیماری های عفونی مزمن باید همزمان با هم صورت گیرد و تا زمانی که این موضوع به طور جدی و مناسب مورد توجه قرار نگیرد، نمی توان به بهبود وضعیت سلامتی چندان امیدوار بود.

 مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیماری های عفونی و غیر عفونی همزمان با هم در حال بروز و شیوع هستند و مجموع این دو بیماری است که در مناطق مختلف دنیا موجب ابتلا و مرگ و میر می شود.

 وی افزود: اینکه در برخی از جوامع و کشورها تنها به کنترل یکی از این بیماری ها توجه می شود، این امر نمی تواند مورد قبول باشد.

 گرجی اظهار داشت: بسیاری از بیماری های عفونی مزمن در نتیجه تاثیر بر یکدیگر ایجاد شده و یا تشدید می شود که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

 وی یاد آور شد: به عنوان مثال اگر شاهد افزایش موارد سل فعال و مقاوم به دارو هستیم، شیوع بیماری های مزمن و زمینه ای كه یکی از دلایل مهم آن بوده است.

گرجی تاکید کرد: برای بهبود و ارتقای سطح سلامتی، لازم است که کنترل بیماری های عفونی و مزمن با هم صورت گیرد و تا زمانیکه این موضوع به طور جدی و مناسب مورد توجه قرار نگیرد، نمی توان به بهبود وضعیت سلامتی چندان امیدوار بود.

وی اظهار داشت: در دهه های اخیر شاهد بوده ایم که اگر چه بیماری های عفونی در بسیاری  از مناطق کاهش نسبی یافته است، اما در مقابل بیماری های مزمن و غیر واگیر افزایش یافته اند./ح
برچسب ها: بیماری ، عفونی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار