رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در پایان سه ماهه نخست امسال با داشتن 350 واحد قطعه‌سازی رتبه دوم قطعه‌سازی کشور را کسب کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ناصرفخرموحدی در نشستی با کارآفرینان قطعه‌ساز خراسان‌رضوی با اشاره به سهم 18 درصدی صنعت قطعه‌سازی خراسان‌رضوی از ظرفیت قطعه‌سازی کشور اظهار کرد: خراسان‌رضوی در حال حاضر با 350 واحد فعال تعداد شش درصد واحدهای تولیدی و با سرمایه‌ای 8 هزار و 200 میلیارد ریالی 9 درصد سرمایه‌گذاری و با اشتغالی 18 هزار نفری هشت درصد شاغلین بخش صنعت قطعه‌سازی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سهم کارخانجات تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو، 10 درصد کل ارزش تولیدات صنعتی استان را شامل می‌شود، تصریح کرد: خراسان‌رضوی در حال حاضر با تامین حدود 14درصد قطعات و مجموعه‌های خودرو از نظر ارزشی برای شرکت‌های خودروساز در جایگاه دومین تولیدکننده در کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی صنعت قطعه‌سازی را در حال حاضر درگیر با مشکلاتی نظیر، کاهش تولید خودرو در کشور، فقدان سرمایه و منابع مالی لازم، لزوم بازسازی خطوط تولید دانست.

وی با اشاره به راهکارهای موجود برای برطرف کردن مشکلات حوزه قطعه‌سازی خاطرنشان کرد: راهکارهای مناسب برای حمایت از این صنعت همچون افزایش عمق ساخت داخل در قطعه‌سازی، تأمین منابع مالی لازم و سرمایه در گردش مورد نیاز، برطرف کردن موانع تولید در صنعت خودرو و قطعه‌سازی است که باید در دستور کار قرار گیرد.


برچسب ها: رئیس ، سازمان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.