افزایش 25 درصدی تولید برنج در برقرار کردن امنیت غذایی و کاهش فقر در منطقه آسیای میانه و غربی تاثیرگذار است.

رئیس دفتر موسسه بین المللی تحقیقات برنج ( ایری ) در ایران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان گفت: تولید جهانی برنج در پنج دهه اخیر به دلیل انجام تحقیقات در کشورهای تولیدکننده به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

عباس شهدی کومله ، افزایش 25 درصدی تولید برنج برای رویارویی با افزایش تقاضا ، برقرار کردن امنیت غذایی و کاهش فقر تا سال 2035 را تاثیرگذار دانست و افزود: موسسه تحقیقات برنج می کوشد تا سیاست‌های تحقیقاتی ، سودمندی کشاورز را بهمراه داشته باشد.

وی ، از اجرای طرح تحقیقاتی جدید درحوزه کشورهای عضو "مگاپروژه گریسپ" خبر داد و آن را بستری تازه ای برای اصلاح مولکولی گونه های مختلف برنج ، بالابردن سرعت کشف ژن ها ، مدیریت میزان مصرف ، استفاده کارآمد از آب و عناصر تولید برنج و امکان بررسی تاثیرات آب و هوایی دانست.

رئیس دفتر موسسه بین المللی تحقیقات برنج ( ایری )، به وجود تولیدکننده‌گان بزرگ در ایران اشاره کرد و افزود: ایران از لحاظ علمی دارای پایه‌های قدرتمندی است ضمن این که بازار مصرف هم در این کشور از رونق ویژه‌ای برخوردار است .

وی ، شرایط کشاورزی ایران را مهم خواند و افزود: ایران از مناطق عمده تولید محصول برنج در آسیای مرکزی و غربی است و می‌تواند به صورت موثر نقش رهبری و قدرتمندی برای حمایت تحقیق و توسعه برنج داشته باشد و کشورهای منطقه را به طرح های جهانی متصل کند/س 


برچسب ها: کاهش ، فقر ، تولید ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.