در چند سال اخير سازمان‌ها به درك قابليت‌هاي توسعه اينترنت‌ها پي‌برده‌اند كه كاركنان را قادر به دسترسي اطلاعات در محدوده‌هاي سازماني مي‌كند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نشريات مخصوص كاركنان در فراهم آوردن اطلاعات مورد نياز و مورد دلخواهشان به قدر كفايت عمل نمي‌كنند و به علاوه اين نشريات را به طور سنتي شيوه ارتباطي يك طرفه مي‌دانند كه شرايط پرسش از كارفرمايان و بازخورد نظريات آنان براي كاركنان مهيا نمي‌شود.
بنابراين گزارش به مدد تكنولوژي نه تنها سرعت انتقال اطلاعات به كاركنان افزايش يافته بلكه امكان فرآيندهاي متقابل را براي كارفرما و كاركنان فراهم آورده است كه چنين امري در رسانه‌هاي چاپي مقدور نيست و آنچه كه در اين ارتباط مورد نظر است فراهم آمدن تكنولوژي استفاده از اينترانت در شركت‌ها است .
اين گزارش حاكي است توسعه اينترنت و شبكه گسترده جهاني طي چند سال گذشته به اشكال مختلف در ارتباطات ميان مردم و در چگونگي دسترسي به اطلاعات انقلابي را به وجود آورده است از طريق اينترنت و به صورت الكترونيك اطلاعات در سرتاسر جهان پخش مي‌شود و اينترانت نسخه داخلي اينترنت محسوب مي‌شود.
در چند سال اخير سازمان‌ها به درك قابليت‌هاي توسعه اينترانتها پي برده‌اند كه كاركنان را قادر به دسترسي اطلاعات در محدوده‌هاي سازماني مي‌كند و آنها را در انجام فعاليت‌هاي سازماني ياري مي‌دهد.
از نقطه نظر تكنيكي اينترانت‌ها در طراحي به شبكه گسترده جهاني شباهت دارند.
اطلاعات موجود در اينترانت به وسيله مدير و گاهي نيز توسط كاركنان كه صفحات خانگي خودشان را طراحي ي كنند تعيين و مشخص مي گردد و در برخي سطوح پيچيده كاركنان قادرند به واسطه اينترانت به اطلاعات مربوط به مشتريان آمار و ارقام فروش و ياد داشت‌هاي جلسات دسترسي داشته باشند.
يكي از فروش‌هاي افزوده از ديدگاه ارتباطي كاركنان درباره اينترانت آن است كه اين تكنولوژي فرآيند تعامل ميان كاركنان و همچنين ميان مديريت و كاركنان را به طور چشمگير افزايش مي‌دهد./ف
گزارش از ريحانه جمشيدي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.