نخستین مرکز نیکوکاری به مناسبت میلاد امام حسن کریم اهل بیت(ع) و با حضور جمعی از مردم و مسئولان در مسجد سیدقطب سنندج افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان چهارشنبه‌شب در مراسم آغاز به کار این مرکز اظهار کرد: مرکز نیکوکاری محله واحد مردمی کمیته امداد است که در سطح روستاها، شهرک‌ها و محلات با محوریت مساجد تشکیل و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و خدمت به نیازمندان با نظارت کمیته امداد فعالیت خواهد کرد.

قنبر موسی‌نژاد افزود: این مراکز در مساجد در محله‌های هدف تشکیل و توسط هیئت عامل مدیریت خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیئت عامل مراکز نیکوکاری محله نائب رئیس هیئت عامل مسئول پیگیری امور و روابط کمیته امداد با مساجد خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: مراکز نیکوکاری محله ایتام و نیازمندان واقعی محله را شناسایی و مانند حلقه‌ واسطه بین اغنیا و نیازمندان در هر محله‌ای خواهد بود.

موسی‌نژاد با بیان اینکه این مراکز نیکوکاری محله نیکوکاران و نیروهای افتخاری را شناسایی و جذب می‌کند، تصریح کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی توزیع و بین نیازمندان با ولویت مددجویان زیرپوشش امداد در این مراکز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری محله نقاط ضعف؛ نقاط قوت، تهدیدها و فرصت‌های محله را شناسایی و متناسب با این اقدام می‌کند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، رعایت شأن، منزلت و کرامت انسانی نیازمندان و نیکوکاران از الزامات مراکز نیکوکاری در هر شهرستانی است.

موسی‌نژاد افزود: خدمات حمایتی مددکاری با هماهنگی و محوریت مددکار خانواده به مددجویان زیرپوشش امداد ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: امانت‌داری، خدمت بی\‌منت، نوعدوستی، صداقت، انفاق، ایثار، تعامل سازنده، رازداری حرفه‌ای، وجدان کاری، انضباط، مشارکت جویی، قانون‌گرایی، خیرخواهی و پاسخگویی از مهم‌ترین اصول و ارزش‌هایی است که در این مراکز مورد توجه و تاکید است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه ایجاد یک‌هزار و 500 مرکز نیکوکاری تا پایان برنامه پنجم توسعه در سراسر کشور توسط کمیته امداد امام خمینی هدف‌گذاری شده و سهم استان‌های مختلف با توجه به جمعیت، بسترها و نیازهای موجود تعریف و ابلاغ شده است، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ایجاد مراکز نیکوکاری در استان کردستان نیز آغاز و امشب به صورت همزمان 6 مرکز نیکوکاری در سطح استان افتتاح می‌شود.

موسی‌نژاد اضافه کرد: این مراکز نیکوکاری به صورت همزمان در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار، کامیاران، سقز و مریوان افتتاح و در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های امداد کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی در پایان وجود تعداد زیادی مسجد در این استان را ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه مراکز و شبکه‌های نیکوکاری در کردستان خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تمام روستاهای استان مسجد و امام جماعت وجود دارد، زمینه و ظرفیت مناسب برای گسترش مراکز نیکوکاری و تشکیل شبکه‌های نیکوکاری در کردستان فراهم است.
برچسب ها: کردستان ، نیکوکاری ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.