روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به وعده های اوباما طی دوره های اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت : این وعده ها در سالهای باقیمانده از ریاست جمهوری وی همانند سالهای گذشته عملی نخواهد شد .

 

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به وعده های اوباما طی دوره های اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت : این وعده ها در سالهای باقیمانده از ریاست جمهوری وی همانند سالهای گذشته عملی نخواهد شد .
 
در ادامه این مقاله آمده است : "باراک اوباما" روز چهارشنبه و طی سخنرانی بار دیگر اظهارات پیشین خود درباره امیدواری به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و آینده روشن دولت در این مسیر بیان نمود . وی در سخنان خود معتقد است مسیری که تاکنون در زمینه اقتصاد آمریکا انتخاب کرده کاملا درست بوده و در درازمدت می تواند ایالات متحده را از مرداب کسری بودجه و بحران اقتصادی خارج کند . 

 نظرسنجی اخیری که دو رسانه اصلی آمریکا ( روزنامه واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی ای بی سی) از شهروندان این کشور انجام داده اند، نشان میدهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا نسبت به طرح های اوباما برای بهبود اوضاع اقتصادی کشورشان چه در درازمدت و چه در زمان کوتاه خوشبین نیستند . 

این نظرسنجی در سالهای پیش آمار مطلوب تری را درباره امیدواری مردم به بهترشدن شرایط اقتصادی خود نشان میداد حال آنکه با گذشت زمان و پس از پیروزی اوباما در دومین دوره ریاست جمهوری خود در آمریکا نرخ این امیدواری کاهش چشمگیری داشته است . 

بدیهی است سخنرانی و بیان صرف وعده های جذاب نمی تواند آمارها را تغییر دهد . رییس جمهور آمریکا نمی تواند با ایراد سخنرانی های فریب دهنده مشکلاتی را که مردم بطور روزمره با آنها دست و پنجه نرم می کنند، حل کند .  فشار بحران اقتصادی و کسری بودجه که حاصل سیاست های نادرست مقامات کاخ سفید است ، بیش از همه بر دوش اقشار متوسط و ضعیف آمریکا وارد می شود . 

آمارها نشان میدهد تعداد فقرا ، نرخ بیکاری و تعداد موارد خودکشی ناشی از فشار مالی در میان شهروندان آمریکایی طی سالهای اخیر با سرعت بی سابقه ای افزایش یافته است . آوارگان و بی خانمان های آمریکایی نیز در شهرهای مختلف منتظر اجرای وعده هایی بودند که اوباما برای ساماندهی به اوضاع آنان داده بود .

روزنامه واشنگتن پست در ادامه مقاله خود می نویسد : در عرصه سیاسی نیز "باراک اوباما " نتوانست تغییر و پیشتازی که وعده آن را در تبلغات انتخاباتی اش داده بود ، عملی سازد . پایان جنگ در عراق و افغانستان و عدم آغاز جنگ دیگری از سوی ایالات متحده در سایر کشورها از جمله وعده های اوباما برای تغییر در سیاست خارجی آمریکا بود . تجاوز 10 ساله واشنگتن به خاک افغانستان نه تنها در دوران ریاست جمهوری اوباما پایان نگرفته بلکه با قدرت گیری هرچه بیشتر نیروهای تروریستی القاعده و طالبان در این کشور کشتار شهروندان عراقی هر روز افزایش می یابد . 

عراق ، که حضور هشت ساله نظامیان آمریکایی را در خوددرک کرده است هم اکنون و با خروج ظاهری ارتش آمریکا از این کشور همچنان صحنه انفجارهای ترویستی و روزانه مهیبی است که منجر به مرگ یا معلولیت جمع کثیری از غیرنظامیان عراقی شده است . هیچ یک از شهرها و مناطق عراق در هر روز از وقوع انفجاری در خودرو یا ساختمان یا بازاری مملو از جمعیت مصون نیستند . حاصل حمله آمریکا به عراق برای اثبات ادعای واهی خود درباره وجود سلاح کشتار جمعی در عراق چیزی جز تخریب زیرساخت های اساسی ، کشتار و قتل عام هزاران شهروند بی گناه و معلولیت هزاران تن دیگر نبوده است . 

لیبی ، یمن و پاکستان کشورهای دیگری هستند که طعم دموکراسی و صلح آوری نظامیان آمریکایی را بطور غیرمستقیم و غیرعلنی می چشند . حملات روزانه جنگنده های بدون سرنشین آمریکایی در یمن و پاکستان در حالی شهروندان این کشورها را به خاک و خون می کشد که واشنگتن خود را با توجیه " بمباران مواضع القاعده" از جنگ و جنایت تبرئه می کند . اوباما در حمایت خو داز این اقدام ، آن را نویددهندگان صلح و حذف کامل تروریست ها در این مناطق می نامد . 

ذخایر نفتی لیبی بیش از دو سال از زمان سرنگونی " معمر قذافی" دیکتاتور سابق این کشور مورد تاراج شرکت ها و نیروهای آمریکایی است که به بهانه تثبیت قدرت دولتی لیبی و کمک به نظامیان این کشور برای برقراری صلح و آرامش در شهرها در این کشور نفت خیز حضور دارند . 

در ادامه این گزارش آمده است : سوریه بارزترین نمونه ای است که می توان برای ناکارآمدی سیاست خارجی اوباما بیان کرد . وی درباره موضع گیری دقیق در قبال بحران ایجاد شده در این کشور کاملا عاجز مانده است . بر اساس پیش بینی های نادرست تصور میشد که با ایجاد آشوبی داخلی و ارسال کمک و تشدید این ناآرامی ها می توان دولت قانونی "بشار اسد" را سرنگون ساخت اما مقاومت نیروهای ارتش سوریه عکس این پیش بینی احمقانه را بطور عملی اثبات کردند . 

اکنون بیش از دو سال است که جنگ در سوریه ادامه دارد و واشنگتن ، تل آویو و هم پیمانان اروپایی آنها با ارسال مستقیم سلاح برای تروریستهای خارجی و شورشیان داخلی در سوریه نیز نتوانسته نیروهای مقاومت دراین کشور را شکست دهد .

روزنامه آمریکا واشنگتن پست در انتهای مقاله  خود خاطرنشان کرد : آنچه اوباما تاکنون در کشور خود و سایر کشورها بخصوص ملت های خاورمیانه انجام داده است موجب سقوط آزاد محبوبیت وی در اذهان عمومی دنیا شده و تنفر از آمریکا را در میان مردم کشورهای عربی و مسلمان بیش از پیش تشدید کرده است . 

تغییر و حرکت رو به جلویی که اوباما دم از آن میزد نه در دوره اول ریاست جمهوری وی عملی شد و نه در دوره دوم عملی  خواهد شد . تا زمانی که لابی صهیونیستی بر کنگره ، سنا و دولت آمریکا تسلط دارد نمی توان انتظار تغییری محسوس در سیاست داخلی و خارجی این کشور داشت . ظاهرا منافع رژیم صهیونیستی بیش از هر گزینه دیگری برای سردمداران کاخ سفید اهمیت دارد . ادامه این سیاست در نهایت حاصلی جز نابودی و سقوط نفوذ و اثرگذاری آمریکا در عرصه های مختلف در جهان نخواهد داشت . 
انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، سیاسی ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار