ژنرال عبدالفتاح السيسي از مصريها دعوت کرد عليه تروريسم تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ سونيا دريدي خبرنگار اين شبکه در قاهره گفت درگيريها بين طرفداران و مخالفان محمد مرسي رئيس جمور برکنار شده مصر از سوم ژوئيه تا کنون بيش از صد کشته برجا گذاشته است. 

ژنرال عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر از همه شهروندان خواسته است عليه تروريسم تظاهرات کنند. اين دعوت آزموني براي سنجش ميزان محبوبيت او خواهد بود. ژنرال السيسي در برابر بسيج گسترده اخوان المسلمين مي خواهد به جامعه بين المللي نشان دهد که کشور به عقب باز نخواهد گشت. وي ادامه داد بسياري پيش بيني مي کنند  ارتش از حمايت گسترده مردمي برخوردار باشد و اقدامات سرکوبگرانه خود را بتواند بر پايه اين حمايت توجيه کند. 

اين خبرنگار ادامه داد اين دعوت در پي خشونتهاي جديد در مصر و بن  بست سياسي صورت گرفته است. صبح امروز بمبي در برابر يک کلانتري در حومه قاهره منفجر شد. با توجه به شرايط پرتنش کنوني بسياري از وقوع چنين حملاتي نگران بودند. اخوان المسلمين به نيروهاي امنيت براي توطئه و طراحي اين حملات مظنون است تا آنها را به اخوان نسبت دهد. بديهي است که کشور دچار دو دستگي عميقي شده و اوضاع سياسي بحراني به نظر مي رسد.

 در چنين وضعي گفتگويي براي آشتي ملي به ابتکار رئيس جمهور موقت و بدون حضور اخوان المسلمين برگزار مي شود. بن بست سياسي با خشونت در خيابانها ادامه يافته و به همين علت ارتش مي کوشد کنترل اوضاع را در دست گيرد. 


برچسب ها: خشونت ، مصر ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار