مصرف مواد غذايي كه حاوي قندهاي ساده مانند ماكاراني،‌ نان‌هاي سفيد و چاي شيرين باعث بالا رفتن سريع قندخون و بلافاصله بعد از آن كاهش شديد قندخون مي‌شود كه باعث احساس گرسنگي در روز شده است.

دكتر آراسب دباغ مقدم، متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بعضي از افراد در طول روزه‌داري با خوردن سحري در طول روز تا افطار دچار ضعف و گرسنگي مي‌شوند كه اگر اين افراد سحري نخورند مشكل گرسنگي آن در طول روز احساس نمي‌شود.

وي ادامه داد: مشكل اصلي اين افراد اين است كه در سحر غذاهايي كه داراي قند ساده و نان‌هاي سفيد يا چاي شيرين ماكاراني زياد مصرف مي‌كنند. در اين حالت قند بلافاصله بالا مي‌رود و در نتيجه انسولين بالا مي‌رود تا بتواند قند خون را پايين بياورد. در اين حالت قندخون كه به سرعت با خوردن اين غذاها بالا رفته به سرعت پايين مي‌آيد و فرد زماني از سحر نگذشته احساس گرسنگي مي‌كند و تحمل نخوردن سخت مي‌شود و دچار ضعف مي‌شود.

دباغ مقدم اظهار داشت: اين افراد بايد 3 وعده غذاي عادي را كه در طول سال مصرف مي‌كرند حفظ كنند. خوردن سحري با مصرف موادي كه حاوي قندهاي پيچيده است و بعد از خوردن سحري از خوابيدن اجتناب كنند چون با مصرف سحري و سنگين شدن معده باعث ناراحتي شده كارهاي سبك مانند: پياده‌روي يا عبادت انجام داده و وعده‌ي دوم افطار است كه افطار بايد خيلي سبك باشد و در حد خوردن شير و خرما كه خيلي از افراد شام را در وعده‌ي افطاري مصرف مي‌كند و شام را حذف مي‌كنند كه اين كار اشتباه است، 2 ساعت بعد از افطار بايد شام كامل و خوب بخورند./ع2

برچسب ها: نان ، گرسنگی ، قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار