جو بايدن معاون رئيس جمهوري آمريکا که چهارشنبه وارد بمبئي شد قرار است از مقامات هندي تسهيل در سرمايه گذاري هاي شرکت هاي خارجي را درخواست کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ بايدن بالاترين مقام آمريکايي است که از زمان ديدار باراک اوباما از هند در سال 2010 از اين کشور ديدار مي کند.

پس از بخش ديپلماتيک سفر بايدن به دهلي نو که به ويژه به افغانستان اختصاص داشت ، هدف از ديدار معاون رئيس جمهوري آمريکا از بمبئي ، پايتخت مالي هند، گرم شدن روابط تجاري دوجانبه است که قرار است امسال به 100 ميليارد دلار (76 ميليارد يورو) برسد.

با وجود توافقنامه اي که در باره برنامه هسته اي غير نظامي بين هند و آمريکا در سال 2008 امضا شد ،شرکت هاي آمريکايي در برابر رقباي فرانسوي و روس خود دربازار راکتورها ميدان رقابت را واگذار کرده اند.

در بخش بزرگ توزيع ، شرکت زنجيره اي والمارت دسترسي محدودي به بازار هند دارد درحالي که اين شرکت اميدوار بود بتواند نخستين سوپرمارکت خود را تا سال 2014داير کند.سال گذشته ، دولت هند به فروشگاه هاي زنجيره اي خارجي اجازه داده بود شرکت هاي خود را با سهم 51 درصدي در چارچوب سياست رونق اقتصادي دولت مانموهان سينگ داير کنند.


برچسب ها: هند ، آمریکا ، بمبئی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار