رئیس مركز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آرمان گرایی و اسلام گرایی دو بال حرکت جامعه است، گفت: نباید گفت قیام امام حسین(ع) اصل بود و صلح امام حسن(ع) فرع؛ بلکه هردو در کنار یکدیگر تجلی می‌یابند و اصل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام احمد مبلغی با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: مهم ترین مبحث در شناخت امام دوم شیعیان، صلح ایشان است که این اقدام ایشان سوالی در ذهن ایجاد می کند و آن هم اینست که قعود مهم تر است یا قیام؟

وی افزود: قعود در مقابل قیام حوزه محدودتری را دربر می‌گیرد که به معنای پاسخ نیاز به کنکاش دقیق و بیشتری است که باید علما و طلاب حوزه‌های علمیه در این زمینه واکاوی و تحقیق بیشتری انجام داده و به این سوال پاسخ دهند.

مدیر مرکز تحقیقات مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: قیام در اسلام به دو معناست اول خیزیش، کوشش و تلاش است که شامل قعود هم می‌شود که به معنای عدم صلح هم گاهی تعبیر می‌شود به حرکت سیاسی که امام حسین(ع) نمونه این حرکت انقلابی بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: قیام اصل است و باید خیزش و حرکت داشت چرا که در مقابل سکون و بی تحرکی است که افراد از فعالیت و تلاش دست کشیدند./س

برچسب ها: قم ، آرمان ، اسلام ، دو ، بال ، حرکت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.