فيتسوم آرگا نيروي انساني ارزان، انرژي ارزان و جمعيت جوان را از مزاياي کشور اتيوپي براي حضور فعالين اقتصادي در اين بازار ذکر کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران، مديركل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ايران در ديدار با فيتسوم آرگا رئيس سازمان سرمايه‌گذاري اتيوپي از آمادگي شركت‌هاي ايراني براي مشاركت در طرح‌هاي توسعه‌اي كشور اتيوپي خبر داد.

در ابتداي اين ديدار علي بحريني سفير جمهوري اسلامي ايران در آديس آبابا ضمن معرفي هيات ايراني ملاقات كننده، حضور اين هيات در كشور اتيوپي را مقدمه‌اي براي گسترش روابط اقتصادي دو كشور بويژه در حوزه خدمات فني و مهندسي ارزيابي نمودند.

علي بحريني همچنين همايش "فرصت هاي سرمايه‌گذاري و صادرات خدمات فني و مهندسي در كشور اتيوپي" را كه قرار است به زودي در تهران برگزار شود، رخدادي مهم در راستاي آشنايي بيشتر شركت‌هاي ايراني با ظرفيت‌هاي موجود در كشور اتيوپي دانستند.
در ادامه اين ديدار سهراب سليمي مدير كل دفتر توسعه صادرات خدمات با اشاره به سابقه ديرينه جمهوري اسلامي ايران در حوزه صادرات خدمات فني و مهندسي، انجام بيش از 700 پروژه خدمات فني و مهندسي توسط بيش از 120 شركت ايراني در چهار قاره از پنج قاره جهان را نشان دهنده توانمندي كشور ايران در حوزه صادرات خدمات فني و مهندسي دانستند. سليمي با اشاره به اينكه كشور اتيوپي در مرحله ايجاد زيرساخت‌هاي توسعه‌اي مي‌باشد از آمادگي و تمايل شركت‌هاي ايراني براي حضور فعال‌تر در طرح‌هاي توسعه‌اي اين كشور خبر داد.

در اين ديدار فيتسوم آرگا رئيس دفتر سرمايه‌گذاري اتيوپي با ابراز خرسندي از حضور هيات ايراني در كشور اتيوپي و با اشاره به اينكه كشور اتيوپي در دو دهه گذشته بيشترين توسعه اقتصادي در بين كشورهاي فاقد نفت قاره آفريقا را تجربه نموده است، اين امر را نتيجه ثبات سياسي و امنيت در اين كشور دانستند. فيتسوم آرگا نيروي انساني ارزان، انرژي ارزان و جمعيت جوان را از مزاياي كشور اتيوپي براي حضور فعالين اقتصادي در اين بازار ذكر كرده و از وجود فرصت‌هاي بسيار زياد در حوزه توسعه انواع زيرساخت‌ها از قبيل جاده، راه آهن، سد و نيروگاه و مخابرات خبر دادند. رئيس دفتر سرمايه‌گذاري اتيوپي همچنين از آمادگي و تمايل اين كشور براي حضور شركت‌هاي ايراني در همه عرصه‌هاي اقتصادي اين كشور خبر داد.


برچسب ها: توسعه ، صادرات ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار