رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: به دنبال صلح امام حسن(ع) وضعیت مسلمانان واقعی تغییر پیدا کرد و اسلام از نابودی رها شد و زمینه‌‌ای فراهم شد تا حکومت ضد دینی رسوا شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام علی انصاری بویر احمدی ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: امام حسن(ع) هفت سال در حیات رسول مکرم اسلام(ص) و 30 سال را در دوران حیات پدر بزرگوارش امیرمومنان(ع) گذراند.

وی خاطرنشان کرد: همه نابسامانی‌ها و آسیب‌های پیش روی جهان اسلام پس از رسول خدا(ص) گریبان‌گیر امیر مومنان(ع) شده بود و پس از شهادت امام علی(ع) همه دشمنی‌ها، شرارت‌ها و آسیب‌هایی که قرار بود به اسلام وارد شود، متوجه امام حسن(ع) شد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: امام حسن مجتبی(ع) از یک طرف اسلام اصیل و آیین الهی پیامبر اکرم(ص) را حفظ و نگهداری می‌کرد و از طرفی دیگر زعامت و امامت مسلمین را بر عهده داشت، این در حالی بود که کفار، منافقان، مشرکان و سیاست‌مداران بی‌دین پس از پیامبر اکرم(ص) همه به گونه‌ای در برابر امام حسن(ع) بسیج شده بودند.

وی یادآور شد: دشمنان قصد داشتند با شهادت امام حسن(ع) اسلام را به طور کلی از بین ببرند، بنابراین دستگاه بنی امیه تنها دشمن شناخته شده امام حسن(ع) نبود، بلکه سلسله و رشته‌های مختلفی از فتنه‌های پشت سر هم علیه آن امام وجود داشت./س

برچسب ها: قم ، حماسه ، امام ، حسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.