محققان در يافتند اين موجودات داراي چشم بدوي در نوک بازوي خود هستند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا، چشم هاي واقعي، فقط کمي بدوي ستاره دريايي کشف شد.

براساس اين گزارش، اين چشم در حال حاضر در نوک اسلحه ستاره هاي دريايي قرار دارد، که استفاده از آنها براي رفتن به بستر دريا و پيدا کردن راه خانه تا رسيدن به صخره است.
 


اين کشف براي اولين بار با يک مطالعه که توسط زيست شناس دريايي آندرس گرم از دانشگاه کپنهاگ هماهنگ شده، نشان داده شده است .

با وجود بيش از دو قرن مطالعه، هيچ کس تا کنون اين چشم انداز غير منتظره از ستاره هاي دريايي را متوجه نشده بود.


 
 محققان دانمارکي براي اثبات آن به انجام يک آزمايش ساده پرداختند که ستاره هاي دريايي occhiute  با گيرنده هاي بصري مقايسه شده اند.
 
 اين يک آزمون بقا است، که در آن ستاره هاي دريايي از زيستگاه هاي غني خود، صخره هاي مرجاني، که شکافته شده و فقط بايد در پايين شني زندگي کنند و در آن خطر ابتلا به گرسنگي وجود دارد جدا شده و در چند پا دورتر مي ميرند.
 
 با مشاهده رفتار اين حيوانات، محققان دريافتند که ستاره هاي دريايي با چشم به صخره را مي بينند و مي توانند بروند .

گرم گفت :  نتايج نشان مي دهد که سيستم عصبي ستاره هاي دريايي بايد قادر به پردازش اطلاعات بصري باشد و آن از نقطه نظر تکاملي بسيار جالب است.
 ا
وي مي افزايد : مورفولوژي چشم ستاره هاي دريايي همراه با کيفيت تصاويري که آنها را توليد مي کند بسيار شبيه آن است که قرار است در طول تکامل براي اولين بار چشم به نظر رسد.
اين معنا، مي تواند به ما کمک کند که براي اولين بار اين مرحله مهم در تکامل چشم را تعيين کرده و آن را توسط حرکت به سمت زيستگاه مورد نظر با استفاده از اشياء غير منقول بزرگ، به عنوان مثال صخره، اثبات کرد./س
برچسب ها: ستاره ، دریایی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار