مدیرکل دفتر امور روستایی استان زنجان با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی در تزریق بودجه برای آب روستاها گفت: تزریق بودجه باید با اولویت پروژه‌های نیمه تمام انجام شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، اسماعیل بیگدلی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان قطع انشعابات آب غیر مجاز را از مصوبات ستاد عمران روستایی اعلام کرد و اظهار داشت: قرار بوده یک شعبه در دادگستری در این مورد تشکیل شود.

وی افزود: مدیرکل دفتر امور روستایی استان زنجان آماده پیگیری ایجاد شعبه رسیدگی به انشعابات غیر مجاز در قوه قضائیه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان زنجان به هزینه‌های انجام شده در بخش آب شرب روستاهای استان زنجان اشاره و تصریح کرد: این هزینه‌ها به دلیل عدم نظارت معمولا به صورت مصرف در آب کشاورزی پرت می‌شود.

وی انحراف آب برای استفاده در محصولات کشاورزی را از مشکلات اعتبارات هزینه شده در بخش آب روستایی اعلام کرد.

بیگدلی تاکید کرد: در بخش تامین آب روستایی هر چه قدر کار شود باز هم مشکلات وجود خواهد داشت چرا که روستایی‌ها در داخل خانه‌های خود از این آب برای استفاده در بخش باغ یا کشاورزی استفاده می‌کنند.

وی وجود مشکلات اجتماعی را از دیگر مشکلات موجود در این حوزه دانست و اضافه کرد: مردم روستاها معمولا اجازه انتقال آب به روستاهای دیگر را نمی‌دهند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه پمپاژ برخی از چاه‌های آب روستایی حدود 14 ساعت هم خاموش می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که روستای همسایه آنها مشکل آب شرب دارد ولی اجازه انتقال آب به آن روستا توسط اهالی داده نمی‌شود.

وی از وجود قانون حسابرسی در دهیاری‌های خبر داد و گفت: امکان هزینه اعتبارات در امور دیگر به دلیل قانون حسابرسی وجود ندارد.

بیگدلی تاکید کرد: در حال حاضر برای همه اعتبارات دهیاری‌ها پروژه تعریف شده وجود دارد.

وی به هزینه‌های انجام شده در بخش تامین آب روستایی اشاره و تصریح کرد: اگر این کار با کار کارشناسی انجام می‌شد بهتر نتیجه می‌داد چرا که بسیاری از هزینه‌ها در این امور به دلیل بالا بودن حجم پروژه‌ها تا کنون به ثمر نرسیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان زنجان با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی در تزریق بودجه برای آب روستاها تصریح کرد: تزریق بودجه باید با اولویت پروژه‌های نیمه تمام انجام شود.
برچسب ها: زنجان ، پروژه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.