امیر اسفندیاری گفت: مطرح شدن سینمای کودک و نوجوان ایران در سطح بین‌المللی، نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي كودكان و نوجوانان؛ امیر اسفندیاری مدیر بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره کودک و نوجوان درباره اثرات برگزاری جشنواره و چگونگی استفاده از حضور میهمانان خارجی حاضر در این جشنواره گفت: نفس برگزاری جشنواره کودک یک اتفاق مهم و تعیین کننده در حوزه فیلم‌های کودک و نوجوان است و باعث تکامل کاری فیلمسازان می‌شود.
 
این مدیر فرهنگی با تاکید بر لزوم ارتباطات سازنده میان میهمانان خارجی و داخلی در زمان برگزاری جشنواره عنوان کرد: حضور میهمانان خارجی در زمان برگزاری جشنواره یک تعامل را به وجود می‌آورد و برآیند برگزاری کلاس‌ها و ورک شاپ‌های آموزشی و سایر همکاری‌های دوجانبه منجر به نفع سینمای کودک خواهد بود.

امیر اسفندیاری درارزیابی کیفی فیلم‎‌های خارجی متقاضی در جشنواره امسال، افزود: در بخش‌های کوتاه، مستند وانیمیشن و داستانی تعدادی فیلم را تا به حال مورد ارزیابی قرار داده‌ام که از کیفیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار بوده‌اند. مطرح شدن سینمای کودک در سطح بین‌المللی نیازمند حمایت و پشتیبانی است. خیلی از سازمان‌های بین‌المللی هستند که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند و توجه خاصی به فیلم‌های کودکانه دارند و به همین دلیل، مطلوب است که در جشنواره کودک حضور داشته باشند. 

او ادامه داد: نباید فراموش کنیم که فیلم‌های کودک و نوجوان بازار تجاری مثل سایر فیلم‌ها ندارند و این مسئله باعث می‌شود که خیلی از شرکت‌های خصوصی سینمایی تمایلی به ورود درعرصه تولید فیلم  نداشته باشند. کشور ما زمانی در زمینه تولید یک کشور فعال و نمونه بود و امیدوارم با برگزاری مستمر جشنواره و پیگری‌های مورد نیاز دوباره به چنین جایگاهی برسیم.

این مسئول سینمای کودک در ادامه به راهکار برگزاری مطلوب‌تراین جشنواره اشاره می‌کند و می‌گوید: برگزاری هر جشنواره‌ای یکسری نشانه‌ دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. نکته مهم این است که باید از کودکان جهت برگزاری جشنواره استفاده کردو قشر کودک و نوجوان باید بیش از این در برگزاری  وداوری جشنواره مشارکت داشته باشند. درکنار این رویکرد بهتر است مسئولین جشنواره سعی در تعامل و نزدیکی بیشتری با کشورهای همسایه و سایر نهادهای بین‌المللی مرتبط با کودک  داشته باشند و بهتر است برای پوشش گستره‌تر جشنواره، تعدادی خبرنگار خارجی هم در جشنواره حضور داشته باشند.
 
بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام و یاد پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی تمام کودکان دنیا به دبیری «سیداحمد میرعلایی» در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از 15 تا 19 مهر ماه با حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار