مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت:ورزش آذربایجانشرقی عیار و قدرت خود را در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی نشان میدهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اسبقیان در نشست با روسای هیات های ورزشی آذربایجانشرقی گزارشی از دستاوردها و رویکردهای ورزشی این سازمان ارائه داد و افزود : از ابتدای سال 92 تمام توان و برنامه های اجرایی و برنامه ریزی های راهبردی برای حضور بیشتر ورزشکاران استان در بدنه تیمهای ملی در بازیهای آسیایی کره جنوبی و کسب مدال و مقام در این رقابتهاست تا آذربایجانشرقی عیار طلای خود را به ورزش کشور و آسیا نشان دهد.

وی تصریح کرد: حضور در المپیک افتخار بزرگی برای ورزش هر کشوری است و حضور 3 ورزشکار از استان در این رقابتها هر چند بدون مدال بودند افتخار بزرگی برای ورزش استان است و در پارالمپیک 2012 لندن نیز با 7 ورزشکار راهی این رقابتها شدیم.

وی افزود : برای رقابتهای بازیهای آسیایی کره جنوبی در سال 93 با برنامه ریزی 5 مدال نیز با روند اردو ها انتظار می رود که این 5 مدال حاصل اعزام 20 ورزشکار به این رقابتهاست.

اسبقیان با بیان این که ورزش استان آذربایجان شرقی، همواره در دستاوردهای ملی و افتخارات جهانی کشور نقشی تعیین کننده و موثر داشته است، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای به امر ورزش شده است که این امر به خصوص در سال‌های اخیر، با شتاب بیشتری استمرار داشته و نماد بارز آن در آذربایجان شرقی، چشمگیر بوده است.

وی تصریح کرد: صعود تیم های باشگاهی به لیگ برتر فوتبال و والیبال، حضور تیم تراکتورسازی در رقابت‌های آسیایی، افتخارات ورزشی جانبازان و معلولین در رقابت های پارالمپیک گوانگجو، قهرمانی سجاد هاشمی در رقابت های جهانی دو و میدانی، صعودهای افتخارآمیز عظیم قیچی ساز به قله های مرتفع جهان و کسب طلای پرویز هادی در کشتی سنگین وزن جهان، از جمله دستاوردها و تاثیرات تعین کننده استان در ورزش کشور بوده است.

وی  گفت : درصد تولید علم در ورزش آذربایجانشرقی باید افزایش یابد و علمی کردن ورزش باید در باشگاهها و هیاتهای با کمک دانشگاهها به جدیت دنبال شود .

اسبقیان افزود : خارج کردن باشگاهها و برخی هیاتهای ورزشی در استان و شهرستانها از حالت سنتی و حضور مربیانی با تمرینات سنتی یکی از دغدغه های اصلی ورزش استان است و آگاه سازی و تحقیقات علمی و پژوهشی از مهمترین اهداف و سند راهبردی این شورا خواهد بود.

اسبقیان حلقه مفقوده فوتبال استان را عدم توجه به بازیکنان بومی و استعدادهای منطقه ای در بدنه تیمها است ، افزود : بازده حضور موفق تیمهای فوتبال استان در لیگهای کشوری باید در ورزش پایه و شناسایی استعدادها و پتانسیل های بومی ورزش استان باشد و این مطالبه ورزش استان از باشگاههاست.

وی کارهای اثرگذار ، زود بازده و اجرای سند راهبردی 5 ساله ورزش استان و شناسایی نقاط ضعف و قدرت این طرح را یکی از مهمترین اهداف علمی کردن ورزش در استان برشمرد افزود :بدون خیزش علمی کردن ورزش و افزایش درصد ورود این مقوله مهم به ورزش استان و خیزش مربیان برای افزایش توان علمی ، رشد و تعالی ورزش استان میسر نخواهد شد و برنامه ریزی لازم برای علمی کردن ورزش و حرکت به سوی تعالی ورزش استان آغاز شده است.

وی گفت : برنامه ریزی و آموزش در ورزش آذربایجانشرقی میبایست بر اساس سیستم مدرن و به روز باشد و بارها مقام معظم رهبری خواستار علمی کردن اهداف شده اند تا بستر توسعه برای پیشرفت مناسب فراهم شود و اداره کل ورزش و جوانان بستر لازم برای رشد و تعالی ورزش استان را با علمی کردن ورزش ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت ورزش شهرستانها تاکد کردند و افزودند:ورزش شهرستانها نقش تعیین کننده در جایگاه وزش آذربایجانشرقی را در کشور داردو شهرستانها در تیم اجرایی ورزش و جوانان نقش اساسی دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد : تمام تلاش و خدمت و موفقیت های ورزش و جوانان ادامه نخواهد داشت مگر با توجه به ورزش و جوانان شهرستانها ، بخشها و روستاهها و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و این تلاش ایثار برای ورزش استان و کشور است.

سید محمد شروین اسبقیان در ادامه افزود : کمبود اعتبارات و مشکلات مالی در بخش جوانان و ورزش را میتوان با مدیریت صحیح مالی ، ایجاد فضای صمیمی در بین ورزشکاران و جوانان برطرف کرد و از این بحران گذرا عبور کرد و این تجربه در سال 91 کسب کرده اید و با توجه به تمامی مشکلات ، وظایف خود با به نحو شایسته ای انجام داده اید.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افزود : ورزش شهرستانها با توجه به توانمندی و وجود زیر ساختارهای مناسب توانایی برگزاری رقابتهای استانی و حتی کشوری را دارد .

وی افزود : طبق دستورات و برنامه های راهبردی هیاتهای ورزشی استان تفکر مرکزیت و برگزاری رقابتهای کشوری و استانی را در تبریز کاهش داده اند و بر ورزش شهرستانها و هیاتهای ورزشی شهرستانها توجه کافی و لازم داشته اند و با برگزاری رقابتهای استانی و کشوری می توان استعدادها و پتانسیل های بالای موجود در شهرستانه را شناسائی و پرورش داد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: رويكرد فعاليتهاي مدیریتی ورزش و جوانان توجه ویژه به ورزش و جوانان شهرستانهاست چون رشد و توسعه ورزش شهرستانها و استعدادهای جوانان عامل مهم و انکارناپذیر در تعالی ورزش استان و رشد استعدادهای جوانان در رسیدن به عنوان سه استان برتر در عرصه کشور است.

مدير کل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي در بخش دیگری از سخنان خود در جمع روساهیاتهای ورزشی آذربایجانشرقی گفت: اين اداره کل توسعه ورزش همگاني و قهرماني در دو بخش بانوان و آقایان را با رويکرد علمي و فرهنگي دنبال مي کند و اداره کل ورزش جوانان در راستاي سياست هاي کلان نظام جمهوري اسلامي ، توسعه ورزش همگاني و قهرماني و توسعه استعدادهای نهفته جوانان را در دستور کار خود قرار دارد.

وی توجه به توسعه فرهنگ ورزش و افزایش سرانه ورزشکاران سازمان یافته را در بین ادارات ورزش و جوانان شهزستانها خواستار شد و افزود : اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در بین ادارات ورزش و جوانان شهزستانها از مهمترین اولویت های نظارتی بر عملکرد هیاتهای ورزشی خواهد بود و ادارات ورزش و جوانان شهرستانها در بخش فرهنگ و امورات فرهنگی برنامه ریزی خاصی را باید داشته باشند و باید تمامی ورزشکاران در محیطهای تمرینی و مسابقات دارای کارت بیمه ورزشی باشند چون یکی از معیارهای جذب اعتبارات ورزشی افزایش سرانه ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته است و کم بودن تعداد نسبت به سایز استانها ضعف و اسیب بسیار جدی برای ورزش استان به شمار می رود.

سید محمد شروین اسبقیان برنامه ریزی ، ساماندهی ، نظارت ، کنترل ، پیگیری ، حضور در شهرستانها و توجه ویژه به امر استعدادیابی و ساماندهی ورزشکاران و مسایل حوره جوانان را اهم برنامه های و سیاست اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش شهرستانها عنوان کرد .

اسبقیان در بخش دیگری از سخنان خود بر حضور پرشور جامعه ورزشی در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کردند و افزودند: همواره جامعه ورزشی در راهپیمایی ها و حضور حماسی مردم غیور آذربایجانشرقی حضوری پررنگ داشته و امسال نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همپای مردم در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس حضور خواهند داشت.

اسبقیان در این نشست ایجاد کلاسهای اخلاق با همکاری بسیج ورزشکاران برای مربیان و ورزشکاران ، استعدادیابی ، همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاهها برای توسعه ورزش قهرمانی ، توجه روساء هیاتها بر ورزش بانوان ، درآمد زایی کردن هیات و استفاده از توان بخش خصوصی و حضور موفق تیمهای استانی در لیگ های کشوری تاکید داشتند.

در این نشست روساء هیاتهای بسکتبال ، کشتی و تنیس روی میز گزارشی از روند برنامه ها و دستاوردهای هیات در سال 92 را ارائه کردند./ب

 

برچسب ها: ورزش ، عیار ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.