مسئول طرح پزشک خانواده استان خوزستان گفت: جمعیت تحت پوشش طرح پزشک خانواده در استان بیش از دو میلیون نفر است و اجرای آن در خوزستان روندی مطلوب و خوب برخوردار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سیروس موگهی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون 800 هزار نفر به برنامه پزشک خانواده پیوسته اند. جمعیت روستایی تحت پوشش روستایی یک میلیون و 470 هزار نفر است که 680 هزار نفر هم تاکنون به این برنامه وصل شده اند.

وی با اشاره به همکاری خوب بیمه ها در مسیر اجرای این طرح تصریح کرد: متاسفانه سازمان نظام پزشکی به دلایل نامعلوم و واهی از همان ابتدای شروع واجرای طرح با آن مخالفت می کرد در حالیکه مخالفت آنها اصلا توجبه علمی ندارد.

موگهی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده کمک فراوانی به علمی شدن درمان کرده است و حسن اجرای آن این است که پزشک به صورت دقیق و عمقی بیماران را معاینه می کند و جلوی مراجعه بی رویه خانواده را به پزشک دیگر می گیرد.

مسئول طرح پزشک خانواده استان خوزستان با بیان اینکه در برنامه قبلی درمان بیمار سلیقه ای بود، اضافه کرد: در این برنامه درمانها استاندارد هستند و پزشک نمی توانند به صورت سلیقه ای ویزیت کنند زیرا که این در سوابق بیمار درج می شود و پس از انجام ویزیت پایه در اطلاعات ثبت می شود.

وی عنوان کرد: یکی از محاسن برنامه این است که در سطح تخصصی پزشک متخصص موظف به ارائه نتیجه نهایی ویزیت و درمان به پزشک خانواده است و در واقع پزشک خانواده بیمارمحور نیست بلکه سلامت محور است و سلامت محوری انجام جنبه های پیشگیری است.

وی بیان کرد: پزشک خانواده بازوی سلامت جامعه است که علاوه بر درمان به کارهای اساسی هم می پردازد و تعطیل بردار هم نیست؛ ضمن اینکه برای مثال بیماران اورژانسی نیاز به مارحعه به پزشک خانواده ندارند./س

برچسب ها: خوزستان ، پوشش ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.