سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ احتمالا برای اجرای اصل هشتم قانون اساسی که مربوط به امر معروف و نهی از منکر است، تصمیماتی در حوزه قانون‌گذاری گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان سپاه با اعضای این کمیسیون گفت: در این جلسه حوادث اخیر که در ارتباط با اجرای امر به معروف و نهی از منکر در تهران اتفاق افتاد، بررسی شد.  
 
وی تصریح کرد: برای بررسی این موضوع از نیروی انتظامی دعوت شد که فرمانده نیروی انتظامی و برخی مسئولان از سپاه حضور داشتند.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از آنجایی که امر به معروف و نهی از منکر از فرایض الهی است و برخی افراد مومن به جهات انجام فرایض دینی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند لذا در این جلسه راهکارهای فراهم‌سازی زمینه‌های اجرای این دستور الهی را بررسي کرديم.  
 
نقوی حسینی خاطرنشان کرد: پيش‌تر و در اصل هشتم قانون اساسی مصوباتی از جمله قانون حجاب تصویب شده بود، بنابراین احتمال دارد برای اجرای اصل هشتم قانون اساسی که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است در حوزه قانون‌گذاری تصمیماتی گرفته شود.  
 
وی افزود: این آخرین جلسه نبود و جلسات دیگری خواهیم داشت.  
 
اضافه می‌شود؛ اصل 8 قانون اساسی تصریح می‌کند در جمهوری اسلامی دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، رایط و حدود و کیفیت آنرا قانون معین می‌کند. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: نقوی ، حسینی ، سخنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار