سرپرست واحد مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از تسهیل زمینه فعالیت بخش خصوصی در سوخت رسانی به شناورها و کشتی سازی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی ˈرهˈخبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ˈفرزین شکوریˈ در دومین نشست کمیته تخصصی سامان دهی اسکله ها و شناورها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در سال جاری ضمن اتخاذ تصمیماتی بر لزوم اشتغالزایی جهت مرزنشینان و فعال کردن کارگاه های کشتی سازی در حاشیه اروند رود اجرای بخشی از طرح جامع لایروبی و ساماندهی رودخانه بهمنشیر و پیشگیری از قاچاق سوخت در بنادر صیادی مورد تأکید قرار گرفت.

سرپرست واحد مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته تخصصی سامان دهی اسکله ها و شناورهای استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در این نشست موضوع هایی چون استقرار مخازن عرضه سوخت جهت شناوران صیادی، برچیدن موانع و پایه های برجای مانده از پروژه خطوط شبکه آب در آبراه بهمنشیر ، فعالیت کارگاه های کشتی سازی در اروندرود و سامان دهی شناورهای فاقد هویت و تدوین مکانیزم قانونی جهت برخورد با شناورهای فاقد هویت مطرح شد.

ˈفرزین شکوریˈ در ادامه اظهار داشت: استقرار مخازن عرضه ی سوخت در بنادر صیادی با مشارکت بخش خصوصی گامی جهت پیشگیری از قاچاق سوخت در جایگاه های سوخت رسانی به شناورهای صیادی می باشد.

سرپرست واحد مهندسی و عمران این اداره کل با اشاره به لزوم برچیدن موانع و پایه های برجای مانده در بهمنشیر ، این اقدام را بخشی از طرح جامع لایروبی و سامان دهی بهمنشیر عنوان نمود .

وی همچنین افزود: با موافقت دستگاه های اجرایی استان خوزستان در خصوص بهره برداری از کارگاه های کشتی- سازی در اروند رود، فعالیت این کارگاه ها در راستای اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان از این رهگذر نقش بسزایی خواهد داشت.

شکوری همچنین بیان داشت: در این نشست با توجه به اهمیت سامان دهی شناورهای فاقد هویت و لزوم تعریف مکانیزم قانونی مشخص جهت مقابله با آن، نقطه نظرات و دیدگاه های پیشنهادی اعضای کمیته در این خصوص مورد بحث و بررسی قرار گرفت ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.