مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه دو هزار و 964 هکتاری باغ های مثمر این استان خبر داد.



 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، لطف ا...رضاییˈ گفت: تعهد توسعه باغ های مثمر استان سمنان در سال 91 در برنامه پنجم توسعه یک هزار و 134 هکتار بوده است که با توجه به سطح توسعه محقق شده، بیش از 160 درصد رشد داشته است.

وی درباره برنامه ها و عملیات شاخص حوزه باغبانی گفت: تدوین و ارائه طرح جامع مدیریت باغ های پسته استان سمنان به عنوان نقشه راه توسعه و اخذ مصوبه سفر چهارم هیات محترم دولت معادل 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح، تدوین دستورالعمل ها، ایجاد و ساماندهی ستاد گیاهان دارویی استان و برنامه ریزی و هماهنگی کشت بیش از 300 هکتار گیاهان دارویی در این استان از جمله اقدامات بوده است.

رضایی افزود: در این خصوص ایجاد دهکده گیاهان دارویی شهر دیباج با محوریت کشت گل محمدی در سطح 25 هکتار و تامین و پرداخت یارانه 30 هزار اصله نهال گل محمدی برای کشت در دهکده مذکور در اولویت قرار دارد.

وی تامین و توزیع 376 هزار اصله نهال یارانه دار استاندارد و لیبل دار برای توسعه باغ ها به مبلغ دو میلیارد ریال که منجر به افزایش سطح حدود یک هزار هکتار باغ شده است، انجام مرحله دوم مطالعه توسعه باغ ها در اراضی شیبدار در سطح 13 هزار هکتار برای اجرای طرح توسعه 15 هزار هکتاری مصوبه دور سوم سفر هیات دولت به استان سمنان نیز از اقدامات توسعه فعالیت های باغبانی بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه برنامه ساماندهی نهالستان های این استان به تعداد 30 واحد تولیدی و تولید بیش از یک میلیون و 900 هزار اصله نهال استاندارد که نسبت به سال قبل 400 هزار اصله معادل 21 درصد افزایش داشته است از جمله طرح ها و عملیات شاخص در حوزه باغبانی سازمان جهادکشاورزی بوده است./ب

برچسب ها: توسعه ، باغات ، مثمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.