مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي استان سمنان گفت: بالغ بر 4 هزار و 300 هکتار از اراضي اين استان زير کشت پنبه قرار دارند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، امير رضوي افزود: بالغ بر 4 هزار و 600 هکتار از مزارع پنبه استان در سطح قرارداد و 3 هزار هکتار نيز از سطح سبز برخوردار است.

وي اضافه کرد: امسال از مجموع 4 هزار و 300 هکتار سطح زير کشت پنبه استان در بالغ بر 2 هزار و 200 هکتار آن از دستگاه رديفکار پنبه و در مابقي مزارع نيز از روش دست پاش استفاده شده است.

مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي استان با بيان اينکه در سال گذشته ميزان متوسط توليد پنبه در هر هکتار 2 هزار و 500 کيلوگرم بوده است تصريح کرد: پيش بيني مي شود در سالجاري نيز ميزان عملکرد وش مزارع پنبه استان بين 2هزار و 300 تا 2 هزار و 500 کيلوگرم در هر هکتار باشد.

مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي استان، تعداد زارعين پنبه کار اين استان را يک هزار و 935 نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 93 تن بذر و 638 تن انواع کودهاي شيميايي در بين پنبه کاران استان توزيع شده است.

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که چه سطحي از مزارع تحت پوشش بيمه محصولات کشاورزي قرار دارند،گفت: 540 هکتار از سطح مزارع پنبه در اين استان تحت پوشش بيمه قرار دارند.

رضوي همچنين گفت: تاکنون در سطح يکهزار و 500 هکتار از اراضي زيرکشت،عمليات مبارزه با آفات و بيماريها صورت گرفته است.

رضوي خاطرنشان کرد: شهرهاي گرمسار و آرادان بيشترين سطح زير کشت پنبه را در اين استان به خود اختصاص داده و 60 درصد سطح زير کشت پنبه استان در شهرستان گرمسار قرار دارد./ب

برچسب ها: توسعه ، پنبه کاری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.