"دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران" گفت: با توجه به پايان کار دولت دهم گفتگوي تشکل‌هاي دانشجويي با وزير علوم نتيجه مطلوبي در پي نخواهد داشت.

علي عبدي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ضيافت افطار وزير علوم با تشکل‌هاي دانشجويي را به دليل طرح مطالبات دانشجويان مثبت خواند، و گفت: با توجه به پايان کار دولت دهم اين جلسه بيشتر جنبه فرمايشي پيدا کرده و به پرسش و پاسخ ميان تشکل‌هاي دانشجويي و وزير علوم گذشت.

اين فعال دانشجويي با اشاره به انتقاد وزير علوم از تشکل‌هاي دانشجويي مبني بر کم‌کاري در امر اسلامي شدن دانشگاه‌ها تصريح کرد: دانشجويان در پاسخ به وزير به ارائه گزارشي از طرح‌ها فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين زمينه پرداختند.

عبدي با بيان اينکه وزير خود اذعان داشت که اجرايي
شدن طرح اسلامي شدن دانشگاه بعد از 100 سال تدريس علوم غربي کاري غير ممکن است، گفت: البته در طول دولت دهم طرح‌هايي با حضور متخصصان و کارشناسان در اين زمينه اجرايي شده است که بايد به آن توجه کرد.

وي به بحث پوشش در دانشگاه اشاره و اضافه کرد: دانشجويان در ديدار سال گذشته نيز بحث اسلامي شدن دانشگاه‌ها را مطرح کردند و همين جواب‌ها را شنيدند و با توجه به اينکه طرح‌هايي نيز در اين زمينه اجرايي شده، ما هيچ تغيير و حرکتي را در دانشگاه نديده‌ايم.

عبدي فضاي امنيتي و عملکرد سليقه‌اي روساي دانشگاه‌ها را يکي ديگر از مسائلي عنوان کرد که با وزير مطرح شد، و گفت: وزير علوم در پاسخ بيان داشت که هر شخصي سليقه‌اي دارد، اما قبول داريم که گاهي روساي دانشگاه‌ها در عملکرد خود دچار بدسليقگي‌ شده‌اند، لذا اجراي قوانين به منزله امنيتي شدن فضا تلقي شده است.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران بحث تخصيص بودجه‌هاي فرهنگي به تشکل‌هاي دانشجويي را يکي ديگر از موضوعات مهم اين جلسه دانست و خاطرنشان کرد: با وجود 7 تشکل دانشجويي در دانشگاه تهران تنها 40 ميليون تومان بودجه فرهنگي براي يک سال اين تشکل‌ها در نظر گرفته شده که با توجه به صرف بودجه كلان براي کارهاي ديگر در اين دانشگاه و اهميت بحث فرهنگي اين مبلغ بسيار ناچيز است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار