يک کارشناس سياست خارجي گفت: اروپا بخشي از ناکامي خود در سوريه را به پاي حزب‌الله گذاشته و می‌خواهد به همگان اعلام کند که هرکس به دولت اسد کمک کند، با اقدام شديد اين اتحاديه روبرو مي‌شود.

بهزاد احمدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اتحاديه اروپا در قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌هاي تروريستي گفت: اتحاديه اروپا در گذشته خواهان انجام اين اقدام برعليه حزب‌الله لبنان بوده، اما تمامي 28 عضو آن با اين امر موافقت نکرده بودند.

وي تصريح کرد: اتهامي که به حزب‌الله نسبت داده شده، مبتني بر ظني ثابت نشده است، چرا که هنوز مسبب انفجار اتوبوس حامل اتباع رژيم صهيونيستي در بلغارستان مشخص نشده، البته اتهام ديگري که به حزب‌الله زده شده، اقدام برعليه قبرس بوده که آن هم تهمتي ناروا بوده است.

احمدي اظهار داشت: اتحاديه اروپا معتقد است که عمليات نظامي در خاک اين اتحاديه يعني در کشورهاي بلغارستان و قبرس انجام شده و به اين خاطر نام شاخه نظامي حزب‌الله را در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار داده است.

اين کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه پيروزي ارتش سوريه در القصير مسبب چنين اقدامي برعليه حزب‌الله بوده است، بيان داشت: اروپا بخشي از ناکامي خود در سوريه را به پاي حزب‌الله گذاشته و می‌خواهد به همگان اعلام کند که هرکس به دولت اسد کمک کند، با اقدام شديد اين اتحاديه روبرو مي‌شود.

وي ادامه داد: اين تحريم بيش از آنکه بر اساس موارد حقوقي و قضايي باشد، يک اقدام سياسي است.

احمدي در پایان با بيان اينکه اتحاديه اروپا به‌دنبال منجمد کردن منابع مالي حزب‌الله است، خاطرنشان کرد: اتحاديه اروپا به‌دنبال ايجاد جريان فکري برای پرونده‌سازي هر چه بیشتر برعليه حزب‌الله لبنان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، اتحادیه ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار